שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שישי) לשני פיגועי הדריסה שאירעו בספרד.

"מתקפת הטרור בברצלונה ובקמברילס, היא ניסיון מחריד נוסף של האסלאם הקיצוני לפגוע במדינות העולם החופשי ולשבש את שגרת החיים בהן. את הטרור הזה יביסו מדינות המערב, בהן גם ישראל, ביחד, בהמשך שילוב כוחות חובק עולם ובהידוק שיתופי הפעולה הביטחוניים והמודיעיניים", אמר ליברמן.

''על כולנו להיאבק בנחישות ובנחרצות לא רק במבצעי הטרור, אלא גם במי ששולחים אותם, במי שמממנים אותם ובאלו שמעניקים להם השראה. תנחומיי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. ליבנו עם ספרד ועם אזרחיה בשעה הקשה הזו", הוסיף שר הביטחון.

בפיגוע דריסה שאירע הלילה בעיירת החוף קמברילס בספרד נפצעו שישה אזרחים ושוטר אחד, אחד מהם במצב קשה מאוד.

חמשת המחבלים דרסו עוברים ושבים בטיילת המקומית בקמברילס, המרוחקת כ-120 ק"מ מברצלונה. המחבלים לבשו חגורות נפץ וכולם חוסלו בקרב יריות עם השוטרים. גורם ברשות המקומית בקמברילס סיפר כי "המחבלים נהגו ברכב אאודי A3 ודרסו מספר אנשים לפני שנתקלו בכוחות המשטרה, ואז החלו היריות".

"הפיגוע לא כוון נגד יהודים"יוני קמפינסקי

בפיגוע דריסה שאירע בברצלונה נרצחו 13 בני אדם ונפצעו 88 נוספים. מחבל שנהג ברכב דהר לעבר הולכי רגל בשדרות לה רמבלה בעיר. מצבם של 15 פצועים עדיין מוגדר קשה מאוד.

אזרחים של לפחות 18 מדינות שונות הם בין הנפגעים בפיגוע הדריסה בברצלונה. לפי ההודעה הרשמית של הרשויות, הנפגעים הם אזרחי צרפת, גרמניה, ספרד, הולנד, ארגנטינה, ונצואלה, בלגיה, אוסטרליה, הונגריה, פרו, אירלנד, יוון, מקדוניה, קובה, סין, איטליה, רומניה ואלג'יריה.

משרד החוץ בירושלים מסר כי מספר הישראלים מנותקי הקשר בברצלונה עומד על שניים.