אלדד יניב
אלדד יניבפלאש90

מני נפתלי ואלדד יניב עוכבו לחקירה על ידי המשטרה בחשד כי התכוונו להפר את הסדר הציבורי.

השניים היו בדרכם להפגנה ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כאשר נעצרו בטענה שהתכוונו להפר את הסדר הציבורי במקום.

כוחות המשטרה חסמו את הכניסה לאזור ואפשרו כניסה רק לתושבי השכונה.

השבוע ביקשה המשטרה מבג"ץ לשנות את מקום ההפגנות המתקיימות מדי שבוע סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. הסיבה לדרישה לשינוי המקום היא ריבוי המשתתפים וההפרעה לתושבי האזור.

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן הגיב ביום שישי לקריאתו של אלדד יניב להפגין בכיכר גורן במוצאי שבת למרות החלטת בית המשפט.

"כך נראה שמאל אנרכיסטי שלא מכבד את חוקי מדינת ישראל והוראות המשטרה. אלה שמציירים עצמם כשומרי חוק מתגלים כפורעי חוק. ההפגנות האנטי דמוקרטיית והאנטי מוסריות של מספר עריצי שמאל לא יתקיימו במקום, זה מה שרצינו ולשמחתי זה מה שיהיה. אני קורא למשטרה לנהוג ביד קשה נגד מי שיפגין בצורה לא חוקית כדי להפעיל לחץ פסול על היועמ״ש וימשיך לגרום סבל לתושבי המקום".

מוקדם יותר אמר ביטן, "אני מברך על החלטת המשטרה שלא לאשר את ההפגנות מול בית היועץ המשפטי לממשלה. ההפגנה האנטי דמוקרטית של השמאל שכוונה להפעיל לחץ לא מוסרי על היועמ״ש אין לה אח ורע. מטרתי בהפגנות הנגד הייתה למחות נגד חוסר המוסריות הזו ולהביא להפסקת התופעה הפסולה שנמשכה 40 שבועות תוך סבל רב שנגרם לתושבי המקום, מודה לכל פעילי הליכוד שנרתמו למאמץ".