נזיפה במוסקבה
נזיפה במוסקבהפלאש 90

ימים אחדים לפני הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נקרא בשבוע שעבר השגריר הישראלי במוסקבה לשיחת נזיפה.

השגריר, גרי קורן זומן ביום חמישי לשיחה עם שר החוץ הרוסי שדרש ממנו להבהיר את עמדת ישראל לגבי השתתפותה של רוסיה בפרוייקט ההנצחה לקורבנות מחנה ההשמדה 'סוביבור'. זאת בעקבות החלטה של פולין שלא לאפשר לרוסים דריסת רגל בפרוייקט לו שותפה גם ישראל.

דובר השגרירות אמר לסוכנות הידיעות הרוסית 'טאס' כי "משרד החוץ הישראלי תומך בהשתתפות של רוסיה בוועד המנהל הבינלאומי לשיקום מוזיאון מחנה ההשמדה סוביבור".

זאת בתגובה לדברי דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, שסיפרה לתקשורת כי "שגרירים ממספר מדינות אירופיות ומישראל זומנו לשיחה וספגו נזיפה, לאור החלטת הוועדה הבינלאומית שלא לכלול את רוסיה בפרויקט מוזיאון סוביבור".

נציין כי ישראל תמכה מתחילת הדרך בהשתתפותה של רוסיה בפרוייקט, ובשנת 2013 כשיצא לדרך הוזמנה מוסקבה ליטול בו חלק, יחד עם הולנד, סלובקיה וישראל. הרוסים אף הבטיחו לתרום סכומי כסף משמעותיים לטובת הבנייה.

אלא שפולין ביקשה לדון שוב בהשתתפותה של רוסיה והטילה עליה וטו. לפני כחודש נמסר כי הפרוייקט יימשך בלי שהממשל במוסקבה ייטול בו חלק.