ערן חרמוני
ערן חרמוניצילום: דוברות מפלגת העבודה

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, הגיב היום (ראשון) לפרסומים בדבר השינויים הדרמטיים שמבקש יו"ר המפלגה אבי גבאי לקיים בחוקת מפלגת העבודה.

נציין כי בין השינויים המדוברים ניתן למנות את כוונתו של גבאי להחליש משמעותית את מזכ"ל המפלגה וכן את רצונו לאפשר ליו"ר לשריין ארבעה מועמדים ברשימת המפלגה, מתוכם שניים בעשירייה הראשונה.

"מפלגת העבודה היא מפלגה פתוחה, תוססת ודמוקרטית עם מערכת איזונים ובלמים ואקפיד הקפדה יתרה כי כך תישאר", מסר חרמוני.

לדבריו, "כמזכ"ל המפלגה, שהינו שומר הסף של ההליכים הדמוקרטיים, בכוונתי לוודא כי הצעותיו של יו"ר המפלגה לשינויים דרמטיים באופייה וביסודותיה הדמוקרטיים של המפלגה יובאו לדיון עמוק, רציני ושקוף. בדיונים אלו אביע את עמדתי הברורה לפיה הפיכת המפלגה ממפלגת המונים למפלגה של איש אחד, תרחיק ממנה מצביעים ואף תרחיק ממנה את הסיכוי לנצח בבחירות הכלליות".

"אני קורא ליו"ר המפלגה לחזור בו מהצעותיו ולקיים הליך פתוח ושקוף עם כלל הגורמים במפלגה. יתרה מזו, אני מצפה מיו"ר המפלגה לפעול בשום שכל ובאחריות ולהימנע מהצעות דרסטיות, חד צדדיות ודרקוניות העלולות לייצר מתחים פנימיים מיותרים ללא כל צורך", הוסיף חרמוני.

חרמוני ציין עוד, "בכוונתי לוודא, במסגרת סמכויותיי וחובותיי, שהתהליכים שמבקש יו"ר המפלגה להעביר ייעשו בשקיפות מלאה תוך מתן אפשרות לחברים במפלגה להביע את עמדתם לגביהם. מפלגת העבודה תציין בינואר הקרוב יובל להקמתה, והיא התקיימה הרבה לפני אבי גבאי וערן חרמוני, ועלי כמזכ"ל המפלגה לוודא כי לבד מהצורך לנצח בבחירות, היא גם תמשיך להתקיים בדורות הבאים".