טקס ההוקרה
טקס ההוקרהצילום: אסף ברזינגר, מד"א

במרכז שירותי הדם של מד"א במתחם תל השומר חולקו היום (ראשון) תעודות הוקרה ופרסים ליחידות צה"ל שהצטיינו בארגון התרמות דם בשנת 2016.

הטקס התקיים בנוכחות קצין הרפואה הראשי בצה"ל תא"ל ד"ר דודו דגן, עוזר קצין הרפואה הראשי סא"ל דודי צוקרמן, מנכ"ל מד"א אלי בין ונציגי היחידות הזוכות.

בשנת 2016 הותרמו בישראל 248,905 מנות דם, מתוכן 66,467 נתרמו על ידי חיילי צה"ל בבסיסים השונים, ובכך סך מנות הדם שהותרמו בצה"ל מהוות כרבע מכלל מנות הדם אשר הותרמו בישראל בשנת 2016.

הפיקוד המצטיין אשר זכה במקום הראשון הינו פיקוד העורף, אחריו זכו במקום השני והשלישי פיקוד המרכז וחיל הים (בהתאמה).

בקטגוריית המפקדות זכתה מפקדת חיל האוויר במקום הראשון. בקטגוריית האוגדות זכתה אגדת עצבת הגליל במקום הראשון. בקטגוריית החטיבות הסדירות זכתה עצבת עקבות הברזל של חיל השריון במקום הראשון.

בקטגוריית החטיבות המרחביות זכתה חטיבה מרחבית עצבת הגולן במקום הראשון. בקטגוריית היחידות המבצעיות זכתה יחידת רימון של גבעתי במקום הראשון. בקטגוריית היחידות המסייעות זכה אלמ"ר גליל, במקום הראשון.

בקטגוריית בסיסי ההדרכה זכה בא"פ לכיש במקום הראשון. בקטגוריית יחידות ההכשרה זכה ביסל"ח במקום הראשון. בקטגוריית גדודי החי"ר וחה"ן, זכה גדוד ברק של גולני במקום הראשון.

בקטגוריית הגדודים המסייעים, זכה גדוד קדם של חטיבת החילוץ בפקע"ר במקום הראשון. בקטגוריית יחידות חיל האוויר, זכה בח"א במקום הראשון.

קצין רפואה ראשי בצה"ל, תא"ל ד"ר דודו דגן, אמר כי "בתקופה האחרונה נחשפנו ביתר שאת לעוצמה האדירה שיש למנות הדם על מנת להציל חיים. תרומת דם היא ערכית ומהווה חובה מוסרית כלפי חיילנו וכלפי האזרחים במדינת ישראל. יחידות צה"ל תרמו בשנת 2016 מעל ל- 66 אלף מנות דם המהוות כרבע ממנות הדם הנתרמות בישראל, זאת הודות לחיילים ערכיים, למפקדים מוסריים ולסגלי הרפואה האמונים על תרומות הדם ביחידות צה"ל.

''שיתוף הפעולה של מגן דוד אדום וצה"ל הינו נדבך משמעותי בתחום תרומות הדם, בשגרה ובחירום, מתאונת דרכים ועד מלחמה. אני בטוח שצה"ל ימשיך להוות תורם משמעותי גם בעתיד. אני מודה לכם חיילים, מפקדים ויחידות מצטיינות על הערכים שאתם מביאים", אמר דגן.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "תרומת דם הינה זכות וחובה אזרחית המשותפת לכלל אזרחי ישראל. מנות הדם הנתרמות על ידי חיילי צה"ל ומפקדיו מהוות כרבע ממנות הדם הנתרמות בישראל, כמות קריטית המסייעת לשירותי הדם של מד"א לתפקד גם בימים קשים ולדאוג שניתן יהיה לשמר את מלאי הדם הנדרש.

''תרומתם האדירה של חיילי צה"ל הינה תוצאה ישירה של רוח המפקדים השוקדים על הנחלת ערכים לכל אורך הציר הפיקודי. אני קורא לחיילי ומפקדי צה"ל להמשיך ולתרום דם וליחידות המצטיינות להמשיך ולהוביל בתחום תרומות הדם. אני מודה בשם מד"א ובשם תושבי מדינת ישראל לכל היחידות, החיילים והמפקדים, שנרתמו ותרמו מדמם למען הצלת חיי אדם", הוסיף בין.