בית המדרש של ישיבת הכותל
בית המדרש של ישיבת הכותלצילום: ישיבת הכותל

שנת הלימודים ה'תשע"ח תפתח מחר (שלישי) באופן רשמי בישיבת הכותל בירושלים שבין החומות עם פתיחת "זמן אלול".

שנת הלימודים הנוכחית פותחת את היובל השני לקיומה של הישיבה שהוקמה בחודש אב ה'תשכ"ז, ובפתחה יגיעו לישיבה 90 תלמידים חדשים מרחבי הארץ ומרחבי העולם. את ספסלי בית המדרש יחבשו השנה 350 תלמידים.

המסכת הנלמדת החל ממחר תהיה מסכת "יומא", ובמהלך החודש הקרוב יעסקו הבחורים בדיני יום הכיפורים. לימוד זה מקבל משמעות מיוחדת לנוכח מיקומה של הישיבה, הצופה על הר הבית ומקום קודש הקודשים.

כ- 35 תלמידים מחו"ל שהגיעו בשנה שעברה "לשנה אחת" לארץ ימשיכו את לימודיהם בישיבה גם השנה למשך שנה נוספת לקראת גיוס משמעותי כ"חיילים בודדים" לצה"ל יחד עם חבריהם הישראליים משיעור ב' בישיבה.

ראש הישיבה, הרב ברוך וידר, בירך את התלמידים החדשים והוותיקים הנכנסים בשערי הישיבה בברכת הצלחה בלימוד ובבניין האישיות, "האתגרים המיוחדים שעוברים על בני הנוער בדורנו מחייבים אותנו לתוספת השקעה, חידוש ורצינות".

מנהל הישיבה, מוטי ג'רבי, מציין כי במוסדות ישיבת הכותל מתחילים ללמוד השנה כ-140 תלמידים חדשים, הכוללים את תלמידי הישיבה ואת תלמידי מכינת ידידיה שע"י ישיבת הכותל שפותחת את השנה במשכנה במשואות יצחק הישנה שבגוש עציון.

"אנו מברכים את כל התלמידים בכלל ואת התלמידים החדשים בפרט בשנת לימוד פוריה", אומר ג'רבי, "ישיבת הכותל זכתה לחדש את פני חדר האוכל המרכזי בישיבה בקיץ האחרון ובכך אנחנו ממשיכים לחבר ישן וחדש בכל התחומים, מתוך תקווה להמשך בניין ותקווה לבניין בית המקדש במהרה בימינו".