קורס חובשים
קורס חובשיםצילום: מד"א

ביום שישי האחרון, אירח מתנ"ס שיקגו בלוד אירוע שונה מהרגיל. במתנ"ס, הפועל במרבית ימי השנה לטובת הקהילה הערבית בעיר, נערך טקס סיום קורס החובשים של 65 בני ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות, קורס שנערך זו השנה התשיעית ברציפות.

65 בוגרי הקורס זכו לקבל דרגות כתף וציוד עזרה ראשונה, וכעת ישתלבו בפעילות מד"א בכל הארץ, בדגש על הפריפריה הגאוגרפית והסוציו-אקונומית של ישראל.

"הקורס מהווה המשך ישיר למסגרת התנדבות הנוער במד"א ומרבית המסיימים שימשו כמתנדבי נוער. כעת, יוכלו להמשיך ולחזק הן את מד"א כחובשים והן את הפריפריה כאשר ישמשו מודל ודוגמא בכל אחד מהמקומות אליהם יגיעו. מסיימי הקורס הם צעירים איכותיים, מקצועיים ומצוינים, העומדים לפני שירותם הצבאי. אני סמוך ובטוח כי תרומתם למד"א ולהצלת חיים תהיה משמעותית וחשובה", אמר רמי מאושר, רכז הקורס.

כחלק מהמהלכים לחיזוק הפריפריה, הוחלט במד"א לערוך את הקורס בעיר לוד, ולמקם את עיקר הפעילות והלימודים- שנמשכו כשבועיים- דווקא במתנ"ס שיקגו בעיר, בפעילות משותפת ליהודים וערבים כחלק מקידום הדו-קיום בעיר.

קורס החובשים נערך, כאמור, זו השנה התשיעית ברציפות ועד כה סיימו במסגרתו כ-450 חניכים, שהשתלבו בתחנות מד"א השונות ברחבי הארץ והצילו את חייהם של רבים.

את הליווי ההלכתי לקורס החשוב, העניק הרב יוסי בן שחר, המשמש כיו"ר ועדות ההלכה במד"א, שהדריך את חניכי הקורס בדבר חיזוק המסגרת ההלכתית במהלך הפעילות במד"א.

בין חניכי הקורס, ניתן היה למצוא את מיכאל מזרחי ואחיו, יוסף, שבחרו לוותר על החופשה השנתית למען הצלת חיים "אנו מאמינים בשילוב החשוב שבין תורה, הצלת חיי אדם, עזרה ונתינה לזולת. כשאפשר לעשות את כל אלה בפריפריה ולקדם גם את ערך ההתנדבות והתרומה לקהילה- שכרנו כפול ומכופל", אמר מיכאל.

אביאל דיין, שהיה בין מדריכי הקורס ציין, "להדריך את הקורס הזה זו חוויה ייחודית. המוטיבציה הגבוהה להצלת חיים, הרצון והצמא ללמוד ולדעת, והחברה הייחודית הפכו את הקורס הזה לבלתי נשכח. את הקורס הדרכתי כשלצדי מדריך מהקהילה הערבית, ויחד חיברנו בין קהילות בישראל- ערבים, יהודים, דתיים וחילוניים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר "בני הישיבות חרטו על דגלם שילוב הצלת נפשות בתוך עולם לימוד התורה. אני שמח ומתגאה כל פעם מחדש במסיימי הקורס הייחודי, שבו לוקחים חלק אנשים ערכיים ומלאי מוסר. אני מאחל לכל מסיימי הקורס שתלכו לשלום לשירותכם הצבאי ותחזרו לשלום הביתה למד"א. עלו והצליחו!"