קערת סלט בכל ארוחה
קערת סלט בכל ארוחהצילום: שאטרסטוק

ככל שהזמן עובר המודעות לתזונה בריאה גוברת. אם פעם היה מאוד מקובל להגיש שניצל וצ'יפס לארוחת צהריים, היום אני פוגשת את זה פחות. כשהגעתי עם בני הבכור לגן שעשועים עם שקית במבה הרגשתי חריגה בנוף, ונדהמתי לראות ילדים מתרגשים משיפודי פירות, מענבים טריים ומרצועות מלפפונים.

אז איך משדרגים אוכל טעים לאוכל טעים ובריא, או כמו שאומרים לי ביישוב: "קצת פחות שומני"? הבנתי שהכול עניין של הרגל, ואם אגיש לילדיי קופסה צבעונית מלאה פירות וירקות זה ייראה להם כממתק לכל דבר.

אז על ממתק של שבת לא נוותר, וגם ביום ההולדת תונח על השולחן צנצנת עם סוכריות צבעוניות וכל הילדים יתרגשו, אבל זה לא יהיה מדי יום. ובעיניי זה העניין.

ככלל, אצלנו בבית בכל ארוחה תהיה גם קערת סלט גדולה. בכל ארוחה חלבית או בשרית אוסיף גם ירק למנה העיקרית. את הקמח הלבן אני משתדלת להחליף בקמח מלא, ולרוב הוא משתף פעולה ומתנהג יפה.

כשאני מגיעה לסופר אני מעבירה את רוב הזמן במחלקת הירקות והפירות, וכשנשארות לי עשר דקות אני מזדרזת לסיים עם כל השאר. כשאני מגיעה למדפי הממתקים - צריך כבר לחזור הביתה.

כשאני ניגשת למטבח להכין ארוחת ערב או צהריים, מחייכים אליי מהמקרר אין סוף ירקות יפים וצבעוניים ופשוט מבקשים שאעשה מהם מטעמים.

אז גם אם הילדים ממש רוצים פסטה אכין רוטב שווה מלא בפלפלים בצבעים שונים, מרוב שזה יפה זה גם טעים.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי