נתניהו מבקר את ניב נחמיה בבית החולים
נתניהו מבקר את ניב נחמיה בבית החוליםצילום: קובי גדעון, לע''מ

ניב נחמיה שנפצע באורח קשה בפיגוע דקירה שאירע בתחילת החודש בסניף שופרסל ביבנה, סיפר על ההתמודדות עם המחבל ועל תהליך השיקום הארוך שעוד מצפה לו.

נחמיה (43), סגן מנהל הסניף, סיפר לאתר ''וואלה!'' כי הוא מרגיש טוב יותר, אבל יש לו עוד דרך ארוכה עד להחלמה, בעקבות הניתוחים שעבר.

"אני מרגיש יותר טוב, אבל יש עוד דרך ארוכה אחרי כל הניתוחים שעברתי", כתב נחמיה, שמתקשה כעת בדיבור. "ראיתי את המחבל עוד לפני האירוע. הוא שאל אותי היכן נמצאים השירותים בחנות, בערך רבע שעה לפני. אני זוכר את הכול, מהדקירה הראשונה, מהמאבק בינינו עד שהוא ברח ונפלתי לרצפה לקבל עזרה".

נחמיה הודה לעם ישראל על התפילות לרפואתו ועל התמיכה במשפחתו. "אני מודה לכול העם על התמיכה, על התפילה ועל הביקורים הרבים מאנשים שלא הכירו אותי ואני לא אותם", כתב נחמיה. "זה ממש מחמם את הלב".

"אם המקרה כבר היה צריך לקרות, אז אני שמח מאוד שהצלחתי לעודד, לחזק ולקרב בין אנשים. אני מודה למשפחה התומכת שעוטפת, לאשתי היקרה ולרופאים המצוינים שעושים את עבודתם נאמנה", הוסיף.

כמה ימים לאחר הפיגוע הגיע ראש הממשלה נתניהו לבקר את נחמיה בבית החולים.

נתניהו אמר לאחר הביקור "ניב הוא גיבור, הוא פשוט הסתער בידיים חשופות מול מחבל שטוף שנאה חמוש בסכין ובלם אותו. הוא מנע אסון גדול.

''כולנו התפללנו שהוא ייצא מזה, התפילות שלנו נענו והוא אכן יוצא מזה. ראיתי אותו עם משפחתו, וזה פשוט מחמם את הלב, ואני מברך אותו ומחבק אותו בשם עם ישראל כולו'', הדגיש ראש הממשלה.

בתיעוד הפיגוע נראה המחבל מגיח בין מדפי מרכול רשת "שופרסל" – ודוקר בסכין את נחמיה. המחבל עובר תחילה את נחמיה, ואז חוזר אחורה כשנחמיה בגבו אליו, ודוקר אותו. המחבל עסמאעיל אבו עראם, בן 19 תושב יטא שליד חברון, נעצר לאחר שאזרחים התנפלו עליו ולכדו אותו.