יובל שטייניץ
יובל שטייניץצילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

אזרחים יוכלו לתבוע החזר מחברת החשמל על הריבית שהוצמדה לחשבונם בעקבות איחור בקבלת חשבון החשמל לבית - כך השיב שר האנרגיה יובל שטייניץ במענה לשאילתה שהגיש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בנושא.

בפנייתו לשר שטייניץ כתב מקלב כי בחודשים האחרונים התקבלו לא מעט פניות על -כך שחשבונות-החשמל מגיעים לצרכנים באיחור, ואף לאחר המועד התשלום הנקוב, דבר הגורר הוצאות וריבית. "מה ייעשה בנידון והאם תורה לחברת-החשמל להשיב את ההוצאות?", תהה.

שר האנרגיה יובל שטייניץ כתב בתשובתו כי על אף הארכת משך הזמן בו מחויב ספק הדואר להפיץ את דברי הדואר לצרכנים לרשות החשמל קיימות אמות מידה מיוחדות בהן נקבע כי יש לשלוח את חשבונית התשלום לצרכן בתוך כשבעה ימים.

בנוסף נקבע כי על חברת החשמל להעניק פיצוי לצרכן במידה והדואר לא הגיע אליו במועד. השר ציין כי במקרים בהם חל איחור בקבלת חשבון החשמל ובעקבות כך לא שולם חשבון החשמל במועדו יוכל הצרכן לפנות לחברת החשמל ולקבל זיכוי בגין הרבית שנגבתה.

בנוסף פנה ח"כ מקלב לשר האנרגיה שטייניץ בכדי לידע את הציבור על האפשרות לשלם חשבון חשמל מידי חודש. "תשלום חשבון-חשמל מהווה נתח משמעותי בהוצאה המשפחתית. לאור-כך, היה ראוי שתשלום החשבון יהיה בחיוב חודשי, כדי שמשפחות רבות יוכלו לכלכל את צעדיהן בהתאם. האפשרות הקיימת לחיוב חודשי אינה מפורסמת לכלל הציבור כמתבקש, מה יעשה לשינוי מן הקיים כיום?".

שר האנרגיה השיב כי צורת חישוב חשבון החשמל כיום כחשבון דו חודשי על מנת לחסוך בעלויות הגביה של חברת החשמל, "ההשלכות של מעבר לגביה חודשית עלולה להוביל להעלאה במחירי החשמל לצרכנים", אמר והוסיף כי "יחד עם זאת רשות החשמל סבורה כי אכן יש צורך להגביר את המודעות לאפשרות של תשלום חודשי באופן שיקל על משקי הבית וכיום נבחנת האפשרות לשפר את הדרך ליידע את הציבור בדבר אפשרות זו".