אזכרה לחללי גוש קטיף: "קבורה שנייה"

בהר הזיתים נערכה הערב (שני) האזכרה השנתית לחללי גוש קטיף שקבריהם נעקרו לפני 12 שנים והועתקו לירושלים.

באזכרה השתתפו בני המשפחות של הנפטרים, שר החקלאות אורי אריאל, מנהל בתי העלמין בירושלים הרב הלל הורביץ ועקורי גוש קטיף.

מנהל מוזיאון גוש קטיף ומי שיזם את קיום האזכרה, שלמה וסרטייל, אמר "אנחנו מקיימים היום את מעמד האזכרה של עקירה שנייה, של הלוויה שנייה וקבורה שנייה, וזה פרק בפני עצמו. קשה העלייה להר הזיתים בשל המציאות שאנחנו לא שולטים על ההר ולכן גם מעטים מגיעים".

השר אריאל אמר כי "אי אפשר לנחם ובוודאי לא במציאות של קבורה שנייה ובטח שלא להסביר משהו. בערב ראש חודש אלול נתפלל לרחמים. 2000 שנה עם ישראל זכר את ארץ ישראל וחזר, והלוואי שגם אנחנו נזכור ונחזור לגוש קטיף".

יהודית דוידוביץ, אמה של אהובה אמרגי דוידוביץ הי"ד שנרצחה מירי מחבלים על ציר כיסופים, הקריאה שיר שבתה כתבה לפני מותה ואמרה במהלך האזכרה "השיר של אהובה הוא כצוואה לאחר ימיים קשים שעברנו וקמנו כמו עוף החול ובנינו את עצמנו מחדש".

שלמה יוליס שבנו איתי נפטר בגוש קטיף אמר באזכרה, "בקבורה ראשונה יש כאב עצוב ונוראי אבל בקבורה שנייה כשלוקחים את הבן שלך ואת הבית שלך ומפנים אותו זה כאב עצום. לפני שבני נפטר הוא התלבט אם להיקבר בגוש קטיף או מחוץ לגוש קטיף. בשיחה עם אחיות שלו איתי אמר 'הבית שלי זה גוש קטיף אבל הצער שיהיה להורים שלי כשיעבירו את הקבר - זה קשה לי'.

"כשהוא נפטר אמרנו 'נקבור אותו בגוש קטיף', והיתה לנו אמונה כמו לאיתי עד הרגע האחרון שלא יגרשו אותנו מגוש קטיף".

מנכ''ל מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורביץ, אמר כי "ראש חודש אלול הוא יום מתאים לבוא לצדיקים שבחייהם, במותם ובקבורתם מסרו את נפשם וגם היום הם מוסרים את עצמם. השקט נשמר בהר הזיתים הרבה בזכות חללי גוש קטיף''.