חזקים ומהירים: מסוקי המשטרה החדשים

משטרת ישראל קיבלה היום (שני) ארבעת מסוקים חדישים מדגם H-125, שנקראים ''כחל'' וישתלבו בפעילות המבצעית של המערך האווירי במשטרה.

בהמשך יובאו ארצה שני מסוקים מסוג H-145 (דו מנועי), כאשר כל השישה נחשבים מסוקים מתקדמים מבחינת יכולת מבצעית ונפוצים ביחידות משטרה מתקדמות בעולם כולו.

המסוקים החדשים נקראים ''כחל'' על שמה של הציפור הנפוצה בישראל: תעופתה קלילה אך חבטות כנפיה קצובות וחזקות. צבעה הכחול והדומיננטי של הציפור מאפשר לה להסוות את עצמה על רקע השמיים הכחולים עד שלעיתים לא ניתן להבחין בה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בטקס קבלת המסוקים ״אני שמח לחנוך את מסוקי הכחל החדשים של משטרת ישראל. האתגרים והדרכים למימוש אחריות משטרת ישראל מצריכים פתרונות מתקדמים והמסוקים הם חלק מהם.

''עכשיו יש למשטרת ישראל חיל אוויר פנימי שאוכף את החוקים במדינת ישראל. המשימה שלנו היא לשדרג את היכולות של גופי ביטחון הפנים והיחידה האווירית של המשטרה מעמידה במקום אחר לחלוטין את יכולותיה של המשטרה ואת השיפור ביכולות מערך הכיבוי האווירי״, הוסיף ארדן.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך אמר כי ״היחידה האווירית של משטרת ישראל מהווה שובר שיוויון בביצוע משימותיה המגוונות של משטרת ישראל, בין היתר, בלחימה בפשיעה ובטרור, בתחום הסדר הציבורי, במאבק המתמשך בתאונות הדרכים, בכיבוי שריפות מהאוויר ובתחום השירות לציבור.

''בטקס חגיגי זה, אנו מציינים את קליטת המסוקים החד מנועיים ביחידה האווירית של משטרת ישראל.
המסוקים החדשים מתקדמים מבחינת יכולת מבצעית, כושר נשיאה, חוזק, מהירות והתמודדות עם מזג אוויר, והם נפוצים ביחידות משטרה מתקדמות בעולם כולו, בעיקר בשל התאמתם הגבוהה למשימות משטרה''.

לדברי אלשיך, המסוקים החדשים ביחד עם מחויבותם של אנשי היחידה האוירית, ישדרגו את יכולותיה של משטרת ישראל בעמידה איתנה מול האתגרים השונים הנקראים לפתחה מדי יום.