ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס אחר הצהריים (רביעי) לפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י בתדרוך לכתבים המדיניים.

"השיחה התקיימה במשך למעלה משלוש שעות. רוב רובה הוקדש לנושא של ניסיונות התבססותה של איראן בסוריה. הסיבה שאנחנו מקיימים את השיחה הזו עכשיו היא שהמציאות משתנה במהירות בשבועות האחרונים. לכן החלטתי לשלוח משלחת של ראש המל"ל, ראש המוסד וראש אמ"ן לאמריקנים. התקבלנו שם ודברינו נשמעו בקשב רב. כך קיימנו שיחות עם שתי המעצמות המעורבות בנושא", אמר נתניהו.

לדבריו, "המצב הבעייתי נובע מתוצאה אחת מבורכת - התבוסה הצפויה והקרבה של דאע"ש בסוריה והבעיה שנוצרת כשאיראן נכנסת למקום שדאע"ש יוצא ממנו. הכוונות של איראן הן ליצור רצף יבשתי מאיראן עד הים התיכון ולהעביר כוחות צבא של איראן מהיבשה, האוויר והים לבסיסים בסוריה - כולל עשרות אלפי חיילים במיליציות שיעיות. הכוונה היא שהדבר הזה ישמש, בין השאר או קודם כל, נגד ישראל. הם לא מסתירים זאת".

ראש הממשלה ציין כי "שינוי המצב הזה חמור בעינינו. הבעתי את חומרת הנושא בפני הנשיא. גם הכנסה של שיעים לתוך המרחב הסוני, ודאי שיהיו לה השלכות גדולות בטרור. את הדברים הללו אמרתי בצורה הברורה והמפורטת ביותר לנשיא פוטין".

נתניהו נשאל האם לדעתו תהיה השפעה אמיתית לדבריו בפגישה - על הנשיא פוטין. הוא ענה, "אני לא נוהג לתת פרטים על השיחות שלי עם מנהיגים וכמובן קיימנו את הכלל הזה באדיקות רבה גם בשיחות עם הנשיא פוטין. כל השיחות שהתקיימו בשנים האחרונות שירתו את ביטחון ישראל בצורה הכי מפורשת והכי ברורה. גם השיחה הזו תשרת את ביטחון ישראל".

"הסברנו לנשיא פוטין ולצוות שלו את ההבנה והניתוח שלנו למצב ואת המדיניות שלנו. היו דברים שאמרנו על בסיס המידע המודיעיני שלנו שלא היו ידועים לו, וגם הוא אמר כמה דברים שלא היו ידועים לנו", הוסיף נתניהו.

הוא אמר כי "הקו האדום הוא לא לאפשר לאיראנים לפתוח חזית צבאית בסוריה. מה שמדאיג הוא הניסיון האיראני להביא צבא לסוריה ולעשות לבנוניזציה של המדינה".

לשאלה האם ישראל תגיב לפרובוקציות גם כשרוסיה נמצאת בגבול ענה ראש הממשלה, "אנחנו פועלים מול העברות אמל"ח מתקדם בשטח סוריה על ידי חיזבאללה בלבנון. המדיניות הזו, שקבעתי לפני שנים רבות לא השתנתה - התגובה שלנו מול זליגות או טפטוף לא השתנתה. יש הערכה בינלאומית כשאנחנו אומרים ומתכוונים למשהו - אנחנו כנראה נממש אותו. אנחנו מאוד ברורים בדברים שלנו".