קושנר, השגריר פרידמן וג'ייסון גרינבלט בפגישה עם נתניהו
קושנר, השגריר פרידמן וג'ייסון גרינבלט בפגישה עם נתניהוצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

האמריקנים ממשיכים בניסיונות לחדש את המגעים בין ישראל והפלסטינים.

היום תיפגש משלחת בראשות חתנו של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט וסגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול, עם בנימין נתניהו בירושלים ועם אבו מאזן ברמאללה.

גורם בבית הלבן אמר הלילה (חמישי) כי "המשלחת של קושנר באה כדי להצליח להביא בפועל את הצדדים לשולחן המשא ומתן". לדבריו, "הנשיא טראמפ מעריך שהרגיעה בירושלים לאחר המשבר בהר הבית, היא הזדמנות של ממש ליצור בסיס לשיחות מדיניות בין הצדדים".

עם זאת, נראה שהפלסטינים מביעים פסימיות מההזדמנות עליה מדבר הגורם. "תנאי הבסיס שצריכים להציג האמריקנים הם התחייבות לפיתרון שתי המדינות ועצירת הבנייה בהתנחלויות. אחרת אין טעם לחדש את תהליך השלום", אמרו גורמים בכירים ברשות לסוכנות הידיעות AFP.

אחמד מג'דלאני, בכיר בפתח' הוסיף כי הפלסטינים דורשים הבהרות מהממשל האמריקני שלא ניתנו בינתיים, ועל כן נראה שישיבה לשולחן המשא ומתן אינה על סדר היום.

פקידים בכירים ברשות העריכו כי לפי שעה הפלסטינים אינם מאמינים שקיים סיכוי אמיתי לחידוש המגעים עם ישראל. לדבריהם, "יש פסימיות רבה בקרב ההנהגה הפלסטינית ורמת האמון כלפי ממשל טראמפ נמוכה מאוד".

אבו מאזן עצמו טען בפגישה עם נציגי מפלגת מרצ כי האמריקנים נרתעים ממהלכים משמעותיים.

"נפגשתי עם שליחיו של טראמפ למזרח התיכון כ-20 פעמים מאז תחילת כהונתו. כל פעם הם שבו והדגישו באוזניי כמה הם מאמינים ומחויבים לפתרון שתי המדינות, ולהפסקת הבנייה בהתנחלויות. הפצרתי בהם לומר את אותו הדבר לנתניהו, אבל הם נרתעים. לא בטוח כמה זה מעיד על המשך המו"מ כולו או על התוצאות האפשריות מביקורם הקרוב. אני לא מצליח להבין איך הם מתנהלים מולנו, משום שבתוך עמו, הממשל מתנהל בתוהו ובוהו", אמר.