מסוק אפאצ'י
מסוק אפאצ'יצילום: עופר צידון, פלאש 90

העימות בין חיל־האוויר למשפחתו של טייס האפאצ'י רב־סרן דודי זהר ז"ל, שהחל כבר לאחר התרסקות המסוק לפני כשבועיים, רשם אתמול שיא – כאשר המשפחה דחתה למעשה את מסקנות דו"ח הביניים לבדיקת נסיבות התאונה, כך מדווח הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

"חיל־האוויר הוציא הודעה לעיתונות על ממצאי הביניים – הם יודעים הרבה מעבר למה שפורסם, אך בוחרים להסתיר מהציבור הרבה ממה שהם יודעים באמת", מסרו אותם מקורבים. "למשפחה אסור לספר מה שסיפרו לה, אבל ללא ספק מדובר בפאשלה גדולה ותקלה שלא מתרחשת סתם כך".

נציין כי הדו"ח אישש למעשה את ממצאי התחקיר הראשוני של ההתרסקות, שלפיו הטייסים זיהו תקלה ביכולת היגוי המסוק וניסו להביאו לנחיתה בשטח הבסיס – אך לא הצליחו, והתרסקו.

כמו כן, צוות המומחים שחיבר את הדו"ח - בהובלתו של אלוף־משנה ע' - הציג אתמול את ממצאי דו"ח הביניים למפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. מטרת הדו"ח הייתה להציג ממצאי ביניים, כיווני חקירה להמשך, והמלצות לפעולות מיידיות הנדרשות לנוכח הממצאים הראשונים.

ועדת הבדיקה קבעה שצוות המסוק זיהה תקלה ביכולת היגוי המסוק, ולאחר זיהוי התקלה הצוות הטיס את המסוק בתנאים מורכבים, בשעת לילה – ואף על פי כן הצליח כמעט להביאו לנחיתת חירום בשטח הבסיס. עם זאת, המסוק התרסק במהלך ניסיון הנחיתה.

המסקנה בדו"ח שמשכה את מרבית תשומת הלב היא הקביעה שלא נמצא קשר בין ההתרסקות לבין הזיהוי של סדק בלהב הרוטור האחורי שהתגלה באחד ממסוקי האפאצ'י של חיל־האוויר לפני כחודשיים, והוביל להשבתתם למשך כחודש. גם מאז האסון מקורקעים המסוקים, עד לאישור כי ניתן להשיבם לאוויר.