ח"כ יהודה גליק
ח"כ יהודה גליקצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הזכות להצביע באופן חופשי היא מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית.

המעוניינים בכך יכולים להוסיף קומה נוספת וגם להיות שותפים בעיצוב מפלגתם - ברשימת מועמדיה ובסדרי התנהלותה, באמצעות התפקדות למפלגה.

ההיגיון והמוסר מחייבים כי מתפקדי מפלגה הם ברמת קשר גבוהה יותר למפלגה מיתר המצביעים לה. לא יעלה על הדעת שהנוטלים חלק בעיצוב המפלגה יהיו גורמים חיצוניים.

מכיוון שכך לא העלה איש בדעתו כי מישהו יחשוב אחרת, ולא עיגנו זאת תוך שימוש בסנקציות.

דא עקא שלאחרונה נשמע כאילו יש גורמים שהמוסר וההיגיון מעניינים אותם פחות משכרון הכוח ביכולת להשפיע במפלגה. משכך הדבר, שומה עלינו לעשות כל אשר לאל ידנו כדי לחסום לקונה זאת בזהירות המתבקשת. אך אסור שנשפוך את התינוק עם המים. אסור שבמחיר טיפול בלקונה נקודתית נבטל את כללי הדמוקרטיה של המפלגה.

מפלגת הליכוד חרתה על דגלה בכל השנים את היותה מפלגה בעלת עמידה ברורה של חיבור למורשת ישראל, להתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל, ובאותו זמן ליברליות כלכלית, הדר, כבוד הדדי ומפלגה פתוחה בעלת מגוון רחב מאוד של דעות.

מרושם אישי, רוב המשתייכים לקבוצת "הליכודניקים החדשים" שאני נחשפתי אליהם נמצאים בהחלט בתוך גבולות הגזרה של המפלגה. דווקא מהם אני מצפה להוציא משורותיהם את המעטים הפוגעים בכלל, ולהוקיע כל מי שמנצל את הפלטפורמה שלהם לקעקע את המפלגה מבפנים בו בזמן שכוונתו להצביע למפלגה אחרת.

ומכאן למסקנתי: אני מתנגד לחלוטין להחלטות שנשמעו לאחרונה בליכוד שכל מי שרוצה להצטרף למפלגה יוכל לעשות זאת רק באמצעות אנשים אחרים, בוועדות קבלה או בסוגים שונים של מפקדי ארגזים. בשונה מרעיונות אלו, הצעתו של חברי יואב קיש, שבמסגרתה ייקבע כי מתפקדי המפלגה שהצביעו בפריימריז ייחשב הדבר כהצבעה למפלגה בבחירות הכלליות, נשמעת הגיונית ביותר. כאשר חודשים ספורים לפני הבחירות אדם נוטל חלק בקבלת ההחלטות של המפלגה, שומה עלינו להניח בוודאות שבכוונתו להצביע לאותה מפלגה.

ח"כ יהודה גליק

ליכוד