מועלם וגליק בכניסה להר הבית
מועלם וגליק בכניסה להר הביתצילום: אלירן אהרון

קצין הכנסת הודיע (יום א') כי ביום שלישי הקרוב יוכלו חברי כנסת לעלות להר הבית, במסגרת תכנית פיילוט שעליה הוחלט במשטרה.

חברי הכנסת יצטרכו לתאם את שעת הגעתם אל הר הבית במטרה למנוע שהייה משותפת של ח"כים יהודים וערבים יחד בשטח ההר. שרי הממשלה לא יוכלו לעלות כלל.

בחדשות ערוץ 2 דווח כי קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, שיגר מכתב לחברי הכנסת ובו סיפר כי הפיילוט היה אמור להיערך מוקדם יותר אולם נדחה בשל הפיגוע הרצחני שאירע בהר הבית.

על פי התנאים שפירט קצין הכנסת, חברי הכנסת היהודים ייכנסו דרך שער המוגרבים במהלך שעות ביקורי הבוקר בין 07:30 ל-11:00 והם יהיו רשאים ללכת במסלול הביקור הרגיל של מבקרים שאינם מוסלמים. חברי הכנסת הערבים ייכנסו דרך שער השבטים החל מחצי שעה לאחר שעות ביקורי היהודים ועד לסגירת ההר.

קצין הכנסת אוסר על הח''כים לשאת נאומים במהלך הביקור וגם לא להתראיין לתקשורת, לרבות בשערי הכניסה אל ההר.

גליק ומועלם בשער המוגרבים

בשבוע שעבר ניסו חברי הכנסת יהודה גליק (הליכוד) ושולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) לעלות להר הבית, אולם לא הורשו להיכנס למתחם.

"באנו לבוא ולבקר במקום בו הקדוש ברוך הוא משרה את שכינתו", הסביר גליק והוסיף כי "הגיע הזמן לשים סוף למצב האבסורדי שבו כל אזרח ותייר יכול לעלות להר הבית ורק חברי כנסת לא - עבורי ביקור בהר בית אינו רק זכות בסיסית ומצווה אלא מהווה מקור של חמצן ואנרגיה שלהם אני זקוק על מנת להמשיך בחיי האישיים והציבוריים".

ח"כ מועלם-רפאלי אמרה "הכי הכי חשוב בראש חודש אלול להגיע להר, בעזרת השם לשאת תפילה לגאולה שלמה. אין מקום יותר גבוה מזה להתחבר. ברור לכולם שההנהגה הפלסטינית היא זו האחראית להסתה של הרחוב הערבי - ולא חברי כנסת יהודיים".

"העובדה שחברי כנסת, שהם סמל של ריבונות, עדיין מנועים מלעלות להר הבית, היא ביטוי להמשך אובדן הריבונות היהודית במקום", הוסיפה. "יש לבטל את ההחלטה לאסור על חברי כנסת לעלות להר הבית, שכן היא היא לא רק הפלייה, אלא בעיקר שגיאה מדינית חמורה".