דיפלומטים ליום אחד
דיפלומטים ליום אחדצילום: דוד סאלם, זוג הפקות

מאות בני אדם פקדו היום (ראשון) את משרד החוץ במסגרת הפרויקט "דיפלומט ליום אחד" - פיילוט ראשון שבו המשרד פותח את שעריו לציבור.

הסיור נועד לחשוף בפני הציבור הישראלי את העשייה המגוונת של משרד החוץ.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שיזמה את הפרויקט, אמרה במהלך הסיור כי "מעמדה הבינלאומי של ישראל חזק מתמיד. ישראל כיום היא סיפור הצלחה בזכות הפריצה לאפיקים מדיניים מגוונים כמו העמקת הקשרים עם אסיה ואפריקה ובקרוב גם אמריקה הלטינית".

"הרחבת הקשרים היא בנוסף ליחסים החזקים מתמיד עם בעלת בריתנו ארצות הברית", הדגישה חוטובלי.

דיפלומטים ליום אחדיוסי פונס, זוג הפקות

חוטובלי סיפרה כי בשנה החולפת ביקרו במשרד החוץ למעלה מ-300 משלחות רשמיות מכל רחבי העולם, וישראל היא מקור השראה בתחומים רבים, ביניהם: המלחמה בטרור, הטכנולוגיות לטיהור מים ולהשבחת חקלאות, וטכנולוגיית הסייבר.

''תנועת החרם נגד ישראל כשלה, כי בשנות פעילות ה-BDS ההשקעות הזרות בישראל רק גדלו וסחר החוץ עם מדינות כמו הודו וסין הכפיל את עצמו", אמרה חוטובלי.

סגנית שר החוץ הוסיפה כי "הקהל הישראלי נחשף למשרד החוץ רק בעת משבר או בסוגיות של קבלת ויזה, וזה חלק קטן מאוד מהעשייה במשרד. הימים הפתוחים הם הזדמנות לציבור הישראלי להתרשם מהעשייה המרשימה של משרד החוץ. חלק מהפייק ניוז הוא שישראל נמצאת בבידוד ואילו העובדות מדברות בעד עצמן, וישראל מצליחה מאוד בזירה המדינית''.