בית משפחת סלומון בנווה צוף
בית משפחת סלומון בנווה צוףצילום: הדס פרוש. פלא 90

בית המשפט הצבאי ביהודה הרשיע היום (א') חמישה ערבים, קרובי משפחה של עומר אל-עבד, המחבל שביצע את הפיגוע ביישוב נווה צוף-חלמיש.

החמישה הורשעו באי מניעת עבירה, בגין כך שידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע ולא פעלו לעדכן את רשויות הביטחון כנדרש על מנת למנוע זאת.

על שני אחיו ועל דודו של המחבל הוטל עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל. על אביו הוטל עונש של חודשיים מאסר בפועל ועל אמו, שהורשעה גם בהסתה בגין דברים שאמרה לאחר הפיגוע, הוטל עונש של חודש מאסר בפועל וקנס כספי. על כל בני המשפחה הוטל בנוסף מאסר מותנה.

גורמים בצה''ל אומרים כי ''הרשעת בני המשפחה בעבירה של אי מניעת עבירות בנסיבות אלה היא תקדים חשוב ומשמעותי במאבק בטרור. כמו כן, העונשים השונים של בני המשפחה נגזרים ממידת מעורבותם ומשך הזמן בו ידעו על הכוונה לבצע פיגוע''.

הלוחם מספר על הפיגוע בנווה צוף

ביום חמישי האחרון הוגש כתב אישום נגד המחבל עומר אל-עבד, שביצע את הפיגוע ביישוב נווה צוף חלמיש, בו נרצחו יוסי, חיה ואלעד סלומון הי"ד.

בערב שבת לפני כחודש חדר המחבל אל-עבד ליישוב נווה צוף שבבנימין כשהוא חמוש בסכין. הוא נכנס אל בית משפחת סלומון בשעה שבני הבית עסקו בארגון אירוע "שלום זכר" לרגל הולדת הנכד.

הוא דקר תחילה את חיה, בת המשפחה שעמדה קרוב לדלת. לאחר מכן פגע באם המשפחה שהצליחה להימלט לקומה השנייה כשהיא פצועה ומדממת. אחר כך הוא דקר למוות את יוסף, אב המשפחה בן ה-70 ולאחר מכן נאבק בבנו, אלעד, תוך שהוא דוקר אותו למוות.

מיכל, רעייתו של אלעד נמלטה עם חמשת ילדיהם אל הקומה השנייה ושם הסתתרו. פעילותו המהירה של הלוחם ע', שכן המשפחה, שמה סוף למסע ההרג ועל כך זכה החייל בצל"ש.