כריך לארוחת בוקר
כריך לארוחת בוקרistock

מחקרים מלמדים כי אכילה בבוקר מזינה משפרת את תפקוד המוח, מעודדת למידה ואפילו... משפרת את ציוני המבחנים.

כן כבר שמענו והפנמנו. ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום. אבל למה בעצם?

מחקרים רבים מהעשור האחרון מראים כי ארוחת הבוקר מאפשרת הגדלת משך הריכוז, שיפור בתהליך פתרון בעיות ושיפור הזיכרון. היא משפרת את תפקוד המוח, מעודדת למידה, ואפילו מעלה את ציוני המבחנים. ועוד לא דיברנו על כך שביכולתה להעלים סימני רעב כמו כאבי בטן וכאבי ראש, מתח בשרירים ועייפות - כולם גורמים המפריעים ללמידה.

ארוחת בוקר מזינה כחלק מתזונה מאוזנת, מפחיתה את הסיכון למחלות ולהיעדרות מבית הספר ומסייעת לילדים להתרכז טוב יותר ולהשלים משימות מורכבות בבית הספר ובמהלך היום.

למרות הכל, עדיין ילדים רבים אינם מספיקים לאכול ארוחת בוקר מסודרת ומזינה ומגיעים לבית הספר על קיבה ריקה. ולכן יש עוד הזדמנות לשיפור.

חשוב מאוד להקפיד כי לפחות בזמן הפסקת העשר הם יאכלו מזון מזין ומשביע, שלא רק תורם לתפקוד תקין יותר של הגוף, אלא גם שומר על ערנות, על ריכוז ועל מצב רוח רגוע וחיובי. אלו השעות בהן הם זקוקים לגופם במיטבו.

אז מה היא ארוחת 10 נכונה?

במיוחד לילדים חשוב שארוחת 10 תכיל מאזן נכון של פחמימות (לחם, קרקרים) , חלבון (מוצרי חלב, ביצים) ושומן. הגוף מעכל תחילה את הפחמימות והן נכנסות לזרם הדם ראשונות. ללא חלבון או שומן התהליך הוא מהיר יותר, רמת הסוכר בדם יורדת במהירות ועלולה לפגוע ביכולתו של הילד להתרכז ולתפקד ביעילות. חלבון ושומן מבטיחים אספקה קבועה יותר של אנרגיה בשעות הבוקר.

מומלץ להוסיף לארוחה ירק או פרי וכמובן מים.

הארוחה המסורתית : כריך

נסו להציע לחם מקמח מלא כך בנוסף לפחמימות תקבלו גם סיבים תזונתיים וויטמינים.

במידה והילד אינו מעוניין, אפשר להציע לחם שחור אחיד. עדיך לחם פרוס על פיתה או לחמניה שכן אז כמות הקלוריות מוכפלת. לילדים עם עודף משקל אפשר להחליף את הלחם עם לחם קל או לחמניה קלה.

מה לשים בתוך הכריך?

המילוי המומלץ הוא מילוי חלבוני, עדיף כמובן חלבונים איכותיים כמו חלב ומוצריו ,ביצים, טונה ועוד.

השתדלו לחסוך בכמויות השומן לבחור מזונות המכילים פחות שומן. גבינות רזות, טונה במים, בלי חמאה. שימו מיונז קל במקום מיונז.

תוספת ירק או פרי: בחרו ירקות ופירות שאינם נוטים להשחיר ולהימעך. אפשר גם ירקות חתוכים בקופסת פלסטיק. אפשר לגוון את הצבעים ולחתוך בצורות שונות ומעניינות.

תוספת של ירקות לארוחה
תוספת של ירקות לארוחהistock

מה שותים?

מים. רק מים. בכל בקבוק שתיה מתוקה, מכל סוג, 7 כפיות סוכר מיותרות .

לבריאות!