בוקר טוב גברת כהן, עכשיו נזכרת?

חלב זה בריא, אז הנה מספר טיפים לדרך בה תוכלו לשלב מוצרי חלב בתפריט המשפחתי.

בשיתוף 'מועצת החלב' , כ"ג באלול תשע"ז

בריאות העצם
בריאות העצם
istock

לא מעט אנשים מתחילים להתייחס לבריאות העצם שלהם בעשור החמישי או השישי לחייהם כאשר הם מתחילים לחשוש לבריאותם או ברגע שמופיע שבר.

לפי הנתונים, כל אישה שלישית בגילאים אלו תחלה באוסטאופורוזיס (בריחת סידן) במהלך חייה.

ההתייחסות לבריאות העצם חייבת להתחיל הרבה קודם, בגיל הילדות, בו חלון ההזדמנויות עדיין פתוח וניתן באמצעות תזונה והרגלי חיים בריאים להשפיע על מבנה העצם ועל העתיד הבריאותי שלנו. כמובן שבגיל הזה הדאגה לכך היא באחריות ההורים.

חלב זה בריא, בעצם... כל מה שרציתם לדעת על הקשר בין אוסטאופורוזיס לסידן.

הידעתם?

העצמות בגופינו נבנות בתקופת הילדות שלנו, בגיל צעיר הן מגיעות לשיא שלהן וזו הסיבה שלא מעט מאנשי הרפואה רואים באוסטאופורוזיס (בריחת סידן) סוג של מחלת ילדות.

תקופת הילדות הינה הזדמנות חד פעמית לאפשר לגוף להגיע למיצוי פוטנציאל הגדילה שלו ולבנות גוף בריא ועצמות חזקות שישמשו אותו לשנים טובות וארוכות. כאשר בניית העצם המסיבית מתרחשת בגיל הילדות וההתבגרות.

מרבית הסידן (מעל 90%) נאגר בעצם עד גיל 18-22!

כלומר בתקופת הילדות, נבנות העצמות שישמשו את הגוף לאורך כל החיים. עצם שנבנית על בסיס דל סידן, היא עצם חלולה ושבירה שלא תצליח לשקם עצמה במלואה בשנים שיבואו.

בעתיד המחלה תבוא לידי ביטוי באיבוד מסת עצם, בירידת כמות המינרלים שבתוכה, ועלולה לגרום להופעת שברים.

חלב עשיר בסידן זה בריא?

חלב עשיר בסידן זה בריא? כן, מקור חשוב לסידן הינם מוצרי החלב, הם מהווים את מקור הסידן זמין ובעל ספיגה טובה בגוף.
בנוסף לסידן, מספקים מוצרי החלב מרכיבי תזונה נוספים החיוניים לבריאות כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A ואשלגן.

אז איך עושים את זה נכון?

הנה מספר טיפים לדרך בה תוכלו לשלב מוצרי חלב בתפריט המשפחתי:

1. הקפידו על ארוחת בוקר מזינה, המשלבת מוצרי חלב – זאת כדי לאפשר זמינות גבוהה של סידן, חלבון ואנרגיה להתחלת היום לדוגמא: דגני בוקר עם חלב, פרוסת לחם מרוחה בגבינה.

2. מומלץ להקפיד על ארוחות ביניים מזינות.

3. מומלץ להכין יומן סידן, לתלות על המקרר וכל ילד/בוגר יציין כמה מנות סידן אכל באותו יום.

צריכת מוצרי חלב
istock

4. מומלץ לשתף את הילדים בהכנת הארוחה, כשהילדים מעורבים קיימת היענות גבוהה יותר ותופעות של אכילה בעייתית פוחתות.

5. חשוב להקפיד על שעות ארוחה קבועות, לייצר מסורת של ישיבה של כל בני הבית סביב שולחן האוכל ללא הפרעות (פלאפונים, צפייה בטלוויזיה וכדומה).

6. מומלץ להכין תפריט שבועי ולהיעזר בילדים - זה חוסך זמן, קניות מיותרות ונותן לילדים תחושת שותפות. כאמור תחושת שותפות מגבירה הענות.

בהצלחה! חלב זה בריא, בעצם.