החשד: רצח בזריקת חומר מסוכן. אילוסטרציה
החשד: רצח בזריקת חומר מסוכן. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

נילס הגל, גבר כבן 40 שעבד כאח בבית חולים, נשלח בשנת 2015 למאסר עולם לאחר שהודה ברצח של שניים ממטופליו בבית החולים "דלמנהורסט" בעיר ברמן בצפון גרמניה.

הגל הודה בפני החוקרים אז כי הזריק למטופליו חומר הגורם לאי ספיקת לב וקריסת מערכות הדם, ואז ביצע החייאה באותם מטופלים במטרה להציל אותם ולזכות באהדת הצוות הרפואי סביבו.

אלא שכעת חושדים חוקרי המשטרה כי מספר הקורבנות שנרצחו על ידי הגל בבית החולים גדול הרבה יותר ועומד על 90 בני אדם.

ארנה שמידט, חוקר במשטרת ברמן, סיפר במסיבת עיתונאים כי חוקרי הזיהוי הפלילי מוציאים כעת חלקי גופות מקבריהן על מנת לבצע בדיקות ולגלות האם הם נרצחו באותה שיטה על ידי הגל.

"אנו בודקים עדויות לעשרות רציחות נוספות של הגל בבית החולים. היו לפחות 90 מקרי רצח נוספים, ועוד מספר דומה של נסיונות רצח שכבר אינם ניתנים להוכחה. שיעור הנרצחים הוא ייחודי בהיסטוריה של גרמניה. הגל התמקד בעיקר בחולים שהיו במצב קריטי", אמר שמידט.

הוא סיפר כי 130 גופות נבדקו או יבדקו בימים הקרובים, כאשר במקרים אחרים החליטו משפחות הנפטרים לשרוף את הגופות, ולכן לא ניתן לקבוע האם הגל רצח אותם. בימים הקרובים יצטרכו חוקרי הפתולוגיה בגרמניה לקבוע האם מטופלים נוספים שמצאו את מותם בבית החולים אכן נרצחו על ידי הגל תוך הזרקת החומר המסוכן לורידיהם.

הגל עצמו סיפר לפני כשנתיים בבית המשפט, "הרגשתי תחושת אופוריה כאשר הצלחתי להחזיר לחיים חלק מהמטופלים להם הזרקתי את החומר, והרגשתי הרוס מבפנים כאשר נכשלתי".

התובעת הגרמניה דניאלה שיירצק, אמרה "הגל הודה ברצח של לפחות 30 בני אדם ואף נקב בשמות הקורבנות", כאשר המקרה הראשון אירע בשנת 2005.