השר אריאל: נפנה לבג"ץ אם לא יותר לשרים לעלות להר הביתחזקי ברוך

מפלגת האיחוד הלאומי פנתה במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בדרישה לבטל את ההנחיה המונעת עליית שרים להר הבית ומאפשרת עליית חברי כנסת בלבד.

במכתב גם מוצב אולטימטום לפיו אם הדרישה לא תתקבל, המפלגה תגיש מחר (שלישי) עתירה לבג"ץ בנושא.

במכתב, ששלח עו"ד יצחק בם בשם המפלגה נכתב כי "עצם ההחלטה לצמצם את חופש התנועה בתוך המדינה של חברי הכנסת דווקא, ולאסור עליהם להיכנס למקום ציבורי בעל חשיבות דתית אשר כל אזרח או תייר אחר יכולים להיכנס אליו, מהווה פגיעה קשה בזכויותיהם של חברי הכנסת המעוגנים בסעיף 9 לחוק החסינות של חברי הכנסת".

עוד נאמר בו כי "לשרי ממשלת ישראל עומדות אותן זכויות חובות וחסינויות שעומדת לחברי הכנסת. סעיף 15 לחוק אף טורח להחילן על שרים שאינם חברי כנסת. משכך, אין שום יסוד חוקי להבחין בין שרים לחברי הכנסת לעניין חופש התנועה בתוך המדינה".

עו"ד בם כותב בנוסף, "יתר על כן, ככל שמניעת כניסתם של שרים להר הבית מעוגן בחשש כי עלייתו של שר למקום הקדוש מהווה הפגנת ריבונות על המקום, הרי עצם החשש להפגין את הריבונות הישראלית בהר הבית חותר תחת הרציונל של חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל".

הוא מסכם את מכתבו ומציין כי "מן הטעמים האלה, אבקש שלא להחריג את השרים מן ה-"פיילוט" של עלייה להר הבית. ככל שמניעת עלייתם של השרים להר הבית תימשך, מפלגת האיחוד הלאומי תגיש עתירה לבג"צ".

יושב ראש סיעת האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל אמר כי "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי וההחלטה לאפשר לח"כים לעלות להר הבית אבל לשרים לא - היא שערוריה".

"ההחלטה פוגעת פגיעה של ממש בערכים דמוקרטיים בסיסיים הקיימים במדינת ישראל ובזכויות שלי כשר בממשלה, כחבר כנסת וכאזרח במדינת ישראל. אני פונה לראש הממשלה לייתר את העתירה ולאפשר לי ולשאר השרים שירצו בכך לעלות להר בית ה'", הוסיף השר אריאל.