בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסביר הערב (שני) מדוע הוא לא מתכוון לנצל את הפיילוט המשטרתי ולעלות מחר בבוקר להר הבית.

"אינני מוכן לעלות להר הבית כגנב במחתרת, באופן המבזה והבלתי חוקי שנכפה על חברי הכנסת. הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי ועל מדינת ישראל לממש את ריבונותה בו", מצהיר סמוטריץ'.

לדבריו, "התנאים וההגבלות של אסור ומותר שהוטלו על חברי הכנסת כפי שהם באים לידי ביטוי במכתב המשפיל של קצין הכנסת, הם לא חוקיים, לא דמוקרטיים ולא מתקבלים על הדעת".

"הפיילוט ההזוי, כפרצה הקוראת לגנב וכמעט מתחננת בפני הפורעים להתפרע, זהו שפל חדש שלא מתקבל על הדעת. אעלה להר כאשר יתאפשר לשרים ולחברי הכנסת לעלות בחופשיות ובקומה זקופה למימוש ריבונותה של מדינת ישראל בהר. אני קורא לראש הממשלה לאפשר זאת לאלתר", הוסיף סמוטריץ'.

נזכיר כי מחר, לראשונה אחרי כמעט שנתיים יורשו חברי כנסת לעלות למשך יום אחד להר הבית.

מדובר בפיילוט שעורכת המשטרה, כדי לראות את ההשפעה של המהלך. בתחילה תוכנן שהפיילוט יימשך שבוע אך ראש הממשלה הורה לקצרו ולערוך אותו במשך יום אחד בלבד.

לפני שבוע ביקשו חברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם רפאלי להיכנס לשטח ההר - אולם הדבר נמנע מהם. שניהם, המשמשים השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית, הם היחידים שהודיעו לקצין הכנסת כי בכוונתם לעלות מחר להר.

ח"כ מועלם רפאלי אמרה הערב, "באופן אישי אני שמחה על האפשרות שנפתחה בפני לעלות להר הבית. ועדיין זה מקומם שהעלייה למקום המקודש ביותר ליהודים נעשית בכזה אופן, בפרט שהאחריות להסתה היא על ההנהגה הערבית".

"אני מצפה מראש הממשלה לקבל את עמדת גורמי הביטחון ולהסיר את ההגבלות ולאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית כבעבר", דברי חברת הכנסת.