השלישיה של לוסי
השלישיה של לוסיהידברות

לוסי חשה מעט בודדה עם הירהורים רבים כאשר נודע לה שהיא בהיריון. היא החליטה לסיים זאת מהר ככל האפשר, והגישה בקשה לוועדה להפסקת היריון, בתקווה שתוך זמן קצר תהיה כבר 'אחרי', אבל השם רצה אחרת.

"עברתי בדיקה שגרתית, שכל אישה שרוצה להפיל, צריכה לעבור. ואז הרופא מביט בי, קצת מבולבל בעצמו ומבשר לי, יש לך שלישייה".

רוב הנשים במצבה של לוסי, לא היו חושבות פעמיים. אם אפילו בעובר אחד אינן חושקות, קל וחומר ששלושה. אבל לוסי שמעה את הבשורה, ולצד ההלם, הגיעה להחלטה.

"אני אומנם לא שומרת מצוות, אבל אני אישה מאמינה" היא מבהירה, "הייתי המומה. לא תיארתי לעצמי כלל שמדובר בהיריון מרובה עוברים. והרגשתי שהקב"ה נתן לי מתנה מיוחדת. אסור לי בשום אופן לאבד אותה במו ידי".

למול עיניו הנדהמות של הרופא, הודיעה לוסי שהיא מוותרת על ההחלטה להפיל, ושבה לבית. לבדה אומנם, אבל מרגישה שהקב"ה ביחד אתה. מכאן ואילך ציפתה לה התמודדות – כמעט מול כל העולם.
"אף אחד לא הבין אותי. כולם היו מודאגים. איך תגדלי את הילדים? את לבד? אין מי שיכיר בהם. וזה היה נכון. הייתי לבדי, אבל ידעתי שאני ממשיכה, ויהי מה. מול כל הלחצים, האיומים, והכעסים. אני לא מוותרת".

כהיריון שלישייה, הוא הוגדר כהיריון בסיכון.

"כאן הגיע רגע המשבר. זה היה בחודש השלישי להיריון. הרופאים טענו שאני צריכה 'לדלל', מילה יפה ומכובסת למעשה נורא. התואנה שלהם הייתה רפואית. לטובתי, כביכול. היריון שלישייה עלול לגרום לבעיות. וילדיי העתידיים עלולים להיוולד פגועים, ולסבול ממומים שונים.

כאן משהו בתוכי נשבר. ראיתי בעיני רוחי את עצמי, לבדי, חסרת אונים, מגדלת שלושה ילדים פגועים מוחית ופיזית, קורסת תחת הנטל.

קול פנימי לחש לי. אולי בכל זאת כדאי לוותר על אחד?!… 'רק' אחד. זה הכל….ההתלבטות הייתה קורעת. נוראה ממש".

וכאן נכנסה הידברות לתמונה.

"קלינה, ממחלקת אמ"א של ארגון הידברות יצרה איתי קשר. לראשונה, היה מישהו שתמך ועודד. שאמר מילים טובות וחיזק. הייתי כל כך זקוקה לכך. כולם סביבי היו כל כך מודאגים. מסתובבים עם פנים מכורכמות על ה'צרה' שהפלתי עליהם, והנה, לשמוע קול אחר. שנמצא ביחד איתי. שרוצה גם שאמשיך, ולא אוותר.

הצעתם של הרופאים לדלל, לא הרשימה במיוחד את קלינה. היא מכירה קצת מהדיאגנוזה של הרופאים ,התייעצה עם מיטב המומחים – אין לך מה לחשוש, בעזרת השם, תלדי תינוקות בריאים, עודדה אותי קלינה, ואני, מחוזקת מדבריה, המשכתי הלאה.

התמיכה של הידברות, המשיכה ביחד עם לוסי. "הם רצו להסיר ממני את כל הדאגות והטרדות. קיבלתי איומים והטרדות מגורמים מסוימים, שלא חפצו בהיריון. בהידברות השיגו עבורי צו הרחקה, לבל יעז מישהו מהם להטריד אותי ולהפריע את מנוחתי.

גם את הסביבה הקרובה ללוסי היה צורך להרגיע ולעודד.

"כולם התלחשו סביבי. מה יהיה? איך אני אסתדר? שמעתי שאלות של 'מה היא צריכה את כל זה?'.
הוריי היו מודאגים מאוד מהעתיד שמצפה לי. צוות הידברות ערך עמם שיחות ארוכות, וגייס אותם לצדי. כאשר תמיד ידעתי שיש למי לפנות. עם הידברות, אני כבר לא לבד".

לוסי המשיכה בנחישות, חודש אחר חודש, בתקווה שההיריון יעבור בשלום.
"בחודש האחרון שהיתי בבית חולים, בשמירה הדוקה, וברוך השם, לפני יומיים, זכיתי בשעה טובה ללדת שלושה תינוקות בריאים ושלמים".

ואם אתם אולי סקרנים, מה שלומם של התינוקות, לוסי מספרת בגאווה אימהית, "הראשון שוקל קילו תשע מאות, השני שני קילו והשלישי, שני קילו ומאה גרם. הם אפילו לא נמצאים בפגייה. אלא במחלקת מעבר של הפגייה, כי נולדו במועד. אני מרגישה האישה הכי מאושרת בעולם".

ומה יהיה הלאה?…

"כולם דאגו איך אני אגדל לבדי שלושה תינוקות. ומי בכלל ירצה להתחתן איתי בעתיד?
ואם גם זה מה שאתם חשבתם לעצמכם, אז תתפלאו לשמוע, שלוסי לא עומדת להיוותר לבדה.
"בעזרת השם מצאתי את האדם המתאים להקים אתו בית נאמן. אני אומרת לכולם שהשנה קיבלתי ארבע מתנות. את שלושת הבנים המקסימים שנולדו לי, ואת בעלי לעתיד, דניאל. מבחינתו הם הילדים שלו לכל דבר, והוא רוצה לדאוג להם ולי, ולגדל אותם ביחד".

וגם כאן הידברות תהיה לצידם, "תוכלו לתאר לעצמכם כמה הוצאות ומטלות כרוכות בגידול שלישית תינוקות, הידברות ממשיכים ללוות ולסייע. נעים ונחמד לדעת שהם נמצאים לצדי גם עכשיו".

ואם במקרה תראו אישה מאושרת פוסעת ברחוב עם עגלת שלישייה, ייתכן מאוד שזו היא, לוסי. ומי בכלל יוכל לתאר לעצמו שאותה אישה מאושרת, שפוסעת בגאווה עם שלושת עולליה, לפני שמונה חודשים היא הייתה זו שעמדה בתור בוועדה להפסקת היריון?!…

"אני אומרת לכל אישה שהייתה אי פעם במצבי. כל תינוק הוא מתנה שאנחנו מקבלים מלמעלה. גם אם לא זכית למתנה משולשת כמוני, אל תוותרי על המתנה הזו. לעולם".