מדליה
מדליהצילום: פלאש 90, מרים אלסטר

בעוד כחצי שעה יעלו על מזרן הג'ודו במעמד חצי גמר אליפות העולם המתקיימת בבודפשט, צמד הג'ודוקאים הישראלים גילי כהן וטל פליקר, כשאלה ינסו לזכות במדליית הזהב היוקרתית בקטגוריית המשקל שלהם.

פליקר וכהן העפילו לשלב חצי הגמר לאחר שגברו בדרך על יריביהם, כשפליקר נאלץ לעבור בדרך לחצי הגמר חוויה בלתי ספורטיבית ולא נעימה כלל.

היה זה בסיבוב השלישי של התחרות, לאחר שגבר פליקר על אוסניאל סוליס הקובני באיפון שהושג 55 שניות בלבד לאחר תחילת הקרב, פגש הג'ודוקא הישראלי את איוב אל אדריסי מקטאר.

הקרב עצמו עוד היה שקול והתנהל בצורה ספורטיבית לחלוטין, ומשנכנסו השניים לניקוד זהב בו פליקר ניצח בווזארי, שינה הקטארי עורו ובסיום הקרב נהג בדרך לא ספורטיבית לאחר שסירב ללחוץ את ידו של פליקר הישראלי.

זהו אינו המקרה הראשון בו נתקלת משלחת הספורטאים הישראלית המתחרה באליפות העולם בג'ודו בבודפשט, באירוע בעל אופי פוליטי, כשיריבו האלג'יראי של הגו'ודקא ברוך שמאילוב נאלץ לפרוש מהקרב מול הישראלי לאחר שכשל בניסיון להגיע למשקל הרצוי באופן מעורר חשד. שמאילוב העפיל בכך אוטומטית לסיבוב השלישי ובשמינית הגמר נכנע לג'ודוקא הרוסי מיכאל פאולייב וסיים את דרכו בתחרות.

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה יריב ספורטיבי על מזרן הג'ודו מסרב ללחוץ את ידו של יריבו הישראלי, כשבמשחקים האולימפיים בריו שבברזיל סרב היריב המצרי של אורי ששון ללחוץ את ידו באירוע ששודר למאות מדינות בשידור ישיר. איגוד הג'ודו הבינלאומי הדיח את המצרי מתחרויות ג'ודו בשל התנהגותו, ומעניין יהיה לראות האם כעת, כשהמקרה לא שודר וצולם, גם אז ינהגו כך באיגוד הג'ודו הבינלאומי.

בהמשך גבר פליקר גם על ונדר מתיאו מהרפובליקה הדומיניקנית בקרב צמוד שנגרר אף הוא לניקוד זהב, ובקרב הבא שוב נגרר לניקוד זהב ושוב הצליח להשיג ווזארי, כשניצח את דזמיטרי מינקו הביילורוסי והעפיל על חשבונו לשלב חצי הגמר בקטגוריית עד 66 ק"ג.