סמים. ארכיון
סמים. ארכיוןפלאש 90

בתום משחק הכדורגל בין הפועל חיפה להפועל כפר סבא בעונה שעברה במסגרת ליגת העל שבכדורגל, התקיימה בדיקת סמים שגרתית למספר נבחר אקראי של שחקנים.

בין השחקנים שנבדקו היה גם חלוצה של הפועל חיפה, מהראן לאלה. בבדיקת המבחנה שמסר החלוץ נמצאו חומרים אסורים, דבר המחייב העמדה לדין וענישה קשה, הן מתוקף התקנון של ההתאחדות לכדורגל והן על פי דיני פיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי.

בעוד החלוץ טען בתוקף כי מדובר בתרופות שנטל על פי מרשם, הועבר העניין לטיפול היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל עו"ד אפרים ברק ותובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף, כששני אלו החליטו להגיש כנגד לאלה כתב אישום חמור. היום (שלישי), הגיע שלב העונשים בתיק, ואלה היו חמורים ביותר.

"לאור היעדר רף ענישה כלשהו בתקנון המשמעת, פנה בית הדין לתקנונים הבינלאומיים בבחינת כלי לאמת מידה ראויה לענישה, והעונש שניתן בסופו של יום היה הרף המינימלי של הענישה שהייתה נהוגה באותה עת בתקנון פיפ"א", כתב בנימוקו דיין בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, הדיין גיורא לנדאו.

לנדאו פסק עונש הרחקה של שנתיים מכל פעילות, לרבות אימונים, ולא רק אי שיתופו של לאלה במשחקים ותחרויות. "אני מוצא את רף המינימלי כראוי גם במקרה זה, ואני גוזר על הנאשם עונש הרחקה מכל פעילות לשנתיים החל מיום 29 ביוני 2017, עת הושעה הנאשם מכל פעילות תחרותית" כתב לנדאו.

"למען הסר ספק, בשונה מהעונש שניתן במסגרת החלטת הביניים, עונש זה הוא מכל פעילות במסגרת המאשימה, ולא רק מהשתתפות בתחרויות/משחקים".

כעת נראה כי לאלה יפנה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בכדי להגיש ערעור בנושא, ובכל מקרה נראה כי קבוצתו, הפועל חיפה תעניק לו תפקיד ניהולי במועדון עד שישוב מההרחקה ויוכל לשחק.