מיכל מיבנה, השר בנט וטליה בז'רנו מנכ"לית התנועה
מיכל מיבנה, השר בנט וטליה בז'רנו מנכ"לית התנועהצילום: יח"צ

יותר מ-2,000 חניכי 'כנפיים של קרמבו', תנועת נוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, התארחו במדרשת הגולן שבחיספין לרגל מחנה הקיץ השנתי של התנועה.

המחנה מתקיים זו השנה השמינית וסוגר את אירועי החופש הגדול. יחד עם בני משפחותיהם וחונכיהם מסניפי התנועה ברחבי הארץ, נהנו מפינות יצירה, ספורט אתגרי, אומגה, יוגה, תחרויות, הצגות, מופעים, קוסמים, קבוצות תמיכה למשתתפים ועוד.

יציאה לנופש משפחתי נשמע כמו דבר פשוט, אך למשפחות עם צרכים מיוחדים, יציאה לחופשה משפחתית היא לא פשוטה ואף בלתי אפשרית.

האתגרים הרבים בחופשה שכזו, בהם היעדר אתרי נופש נגישים, התארגנות לוגיסטית מתישה, מטפל סיעודי צמוד ועלותו היקרה של הנופש, מונעים ממשפחות מיוחדות לחוות חופשה משפחתית.

מחנה הקיץ של 'כנפיים של קרמבו', מתקיים במדרשת הגולן המותאמת ומונגשת לצרכיהם של הילדים. המחנה מאפשר למשפחות המיוחדות לחוות חופשה משפחתית בהרכב מלא, חוויה שקשה לקיימה ובמקרים רבים – בלתי אפשרית.

ביום השני למחנה הגיע שר ​החינוך נפתלי ​בנט ​ל​ביקור לרגל חגיגות 15 שנים להיווסדה של התנועה ולציון מעמדה כארגון מוביל בתחום השילוב​.​ השר בנט התקבל על-ידי הפעילים הצעירים ומשפחותיהם במעגל ענק של שירי מוראל, וזכה לחיבוקים מהחניכים.

ביקורו של השר הסתיים בשיח מרגש מסביב לשולחן בהשתתפות ניר ברונשטיין - יו"ר התנועה ואבא לטל ילדה עם צרכים מיוחדים מורכבים, טליה בז'רנו מנכ"לית התנועה, הורים, חניכים וחונכים.

ברונשטיין סיפר, "אני לא רואה איך היה עובר הקיץ שלנו בלי היכולת הזו לקבל את הכמה ימים של שקט ואת הכמה ימים של שלווה ולדעת שכולם מטופלים. זה לא חופש עבור טל, הבת עם הצרכים המיוחדים, זה חופש עבור התא המשפחתי. אין לזה מחיר".

דלית, אמא של טל, מוסיפה: "יש במחנה לו"ז לאחים, לו"ז להורים ולו"ז לחניכים. אין לנו ביומיום את האפשרות שמישהו יישאר עם הילד שלנו. יש משפחות שזה הנופש היחיד שלהם בשנה, וכל התא המשפחתי נהנה מזה ומרגיש שייך, לא מתבייש באח שלו, לא שונה".

רגע השיא של הביקור היה כשמיכל, 16, עם שיתוק מוחין מיבנה אמרה לשר בתגובה לשאלתו מה זה 'כנפיים של קרמבו' בשבילך: "בלי קרמבו לא הייתי יכולה לחיות נדמה לי".

הראל, אבא של מיכל, ציין "מסיום שנת הלימודים מיכל מחכה מתי יגיע המחנה של כנפיים. זו הפעם הראשונה שמיכל זוכה לנפוש ולבלות כמו ילד רגיל בן גילה, כי בכל מקום אחר הנגישות מונעת זאת ממנה".

נעמה אברהם ממדרשת הגולן אמרה: "בתוך התקופה העמוסה בשנה בתחום התיירות ובמיוחד בגולן, אנו שמחים לארח זו השנה השלישית את מחנה הקיץ של 'כנפיים של קרמבו' במדרשה שמונגשת לצרכי הילדים. הנוכחות של הילדים וההורים יחד עם המדריכים המדהימים נותנים לנו את הכוח להמשיך בעשייה לאורך השנה כולה. אנו שולחים ברכות מזל טוב לחגיגות ה-15 שנים ומאחלים עוד שנים רבות של עשייה".

טליה בז'רנו, מנכ"לית 'כנפיים של קרמבו' אמרה בהתרגשות: "התנועה מודה לשר בנט על הביקור ההיסטורי והמרגש במחנה הקיץ הנפלא שלנו למשפחות הפעילים עם הצרכים המיוחדים. מפעל ערכי שנחשב לאחד המפעלים החשובים ביותר של התנועה- המהווה פורצת דרך בתחום השילוב כיום בישראל, ומצפים להמשך שיתוף פעולה לאור ערכי חזון התנועה: "יוצרים יחד מקום ומשמעות לכל אדם".

גבריאל חמו, מנהל מוסדות רוח הגולן, אמר בהתרגשות, "לראות את הילדים המדהימים האלה עם המשפחות שלהם זוכים לכמה רגעים של אושר ונחת זה פשוט מרומם את הלב, זכינו שיש לנו אפשרות כאן במדרשת הגולן לאפשר נופש ומחנה קיץ אמיתי ומונגש בצורה מלאה שמעניק למשפחות ולילדים של 'כנפיים של קרמבו' לחוות חופש אמיתי גם עבורם".