ג'ייסון גרינבלט עם האלוף מרדכי
ג'ייסון גרינבלט עם האלוף מרדכיצילום: דוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, יבקר מחר (רביעי) במעברים הפועלים בין ישראל ועזה, במטרה לעמוד מקרוב על פעילותם.

מדובר בהמשך לסיור שקיים גרינבלט היום עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי. השניים סיירו יחד במעבר גלבוע (ג'למה) ודנו בהשקעות הדרושות כדי לסייע בהידוק היחסים הכלכליים בין ישראל והפלסטינים, במטרה לייצר מצע נוח לחידוש אפשרי של המגעים המדיניים.

גרינבלט הביע את שביעות רצונו מהניסיונות של שני הצדדים לפעול כדי להקל את יחסי הסחר.

במהלך הסיור סקר האלוף מרדכי גם את המצב הביטחוני, הכלכלי והאזרחי בצפון השומרון וכן יוזמות ישראליות לשיפור מצבם הכלכלי ואיכות חייהם של תושבי השומרון.

המתאם הדגיש כי "המצב הביטחוני והתיאום האזרחי והביטחוני, הם הבסיס לכל שיתוף פעולה בין ישראל לרשות הפלסטינית. ישראל מקדמת פרויקטים ויוזמות לעידוד הפיתוח הכלכלי הפלסטיני ולחיזוק היציבות באזור".

פקיד אמריקני הסביר לערוץ 7 כי "גרינבלט בוחן את הדרכים הטובות ביותר לייצר שיתוף פעולה כלכלי בין ישראל לפלסטינים, לא רק ברמאללה אלא גם בעזה. המטרה של הצעדים הללו היא לייצר אמון בין הצדדים שיוכל להוביל למשא ומתן".

גרינבלט גם נועד עם מזכ"ל האו"ם המבקר בישראל, והסביר לו שעדיף בשלב הנוכחי לא ליזום מהלך אקטיבי לחידוש השיחות.

הוא ציין כי האמריקנים בונים באופן הדרגתי תוכנית שתייצר שיתופי פעולה שיביאו את הצדדים זה לקראת זה והוסיף שכרגע קיים חשש הדדי מובן וסקפטיות, שיש למצוא להם את הפיתרון הנכון.