"פסל נאור" מול בית המשפט

מאבטחי בית המשפט העליון נדהמו לגלות הבוקר (חמישי) כי בסמוך לבית המשפט הוצב הלילה על ידי אלמונים פסל מזהב של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור.

למקום הוזעקו בבוקר כוחות משטרה. סמוך לשעה 9:00 לקחו עובדי עיריית ירושלים את הפסל מהמקום.

השופטרים שהגיעו למקום תחקרו מספר בני אדם אשר על פי החשד מעורבים בהצבת הפסל, אך שחררו אותם תוך זמן קצר לאחר שלקחו את פרטיהם.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הבהיר הבוקר כי אין לדעתו סיבה לפתוח בחקירה בנושא. "בוקר טוב. הדיווחים על 'חקירת המשטרה' בנוגע להצבת הפסל ליד בית המשפט העליון אכן מצריכים הסבר מטעם המשטרה איזו עבירה נחקרת שם בדיוק ומה נבדק", צייץ ארדן בטוויטר והוסיף, "לא כל מיצג מחאה מצדיק חקירה ובטח לא מיצג שאינו קורא לאלימות או ממחיש פעולה אלימה".

פקחי עיריית ירושלים מפנים את פסל השופטת נאורחזקי ברוך

נזכיר כי חמישה שופטים קבעו השבוע כי לא הוכח שגירוש למדינה שלישית מסכן מסתננים ולכן ניתן "לגרש מרצון" את המסתננים, אך לא ניתן לכלוא אותם במטרה לשכנעם להסכים להרחקה. פסיקת בג"ץ זו עוררה את זעמם של תושבי דרום תל אביב שחייהם הפכו לסיוט בשנים האחרונות.

פסק הדין קובע כי אסור להחזיק מסתננים במעצר יותר משישים ימים. אחרי שישים ימים ניתן להמשיך להחזיק אנשים במשמורת רק כאשר האדם אינו משתף פעולה עם הרחקתו או כאשר יש סכנה לציבור. השופטים קבעו כי סירוב לעבור למדינה שלישית אינו מהווה אי-שיתוף פעולה עם הרחקתו, כך שאם אדם מסרב להיות מורחק למדינה שלישית - לא יהיה ניתן להשאיר אותו במעצר.

שר הפנים אריה דרעי הגיב גם הוא להחלטת השופטים. דרעי אמר "ההחלטה שלא לאפשר למדינה להוציא מהארץ מסתננים בניגוד לרצונם היא בעייתית מאוד. זה לוקח מאיתנו כמדינה כלי חשוב מאוד ומותיר לכל מסתנן שרוצה בכך להישאר בארץ. דיברתי מיד לאחר פסיקת בג"ץ עם שרת המשפטים איילת שקד ואמרתי לה כי בכוונתי לשקול תיקון לחוק שיאפשר למדינה להוציא מסתננים מהארץ בניגוד לרצונם"

דרעי הוסיף: "אנחנו חייבים לדאוג לאזרחי מדינת ישראל, תושבי דרום תל אביב וערים נוספות שחייהם אינם חיים. אני שבע רצון מכך שבג"ץ אישר לנו להמשיך להוציא מסתננים למדינה שלישית ואנו נמשיך בכך בכל האמצעים העומדים לרשותנו".