כוס בירה
כוס בירהצילום: אייסטוק

אלי כהן, סטודנט שיצא לבלות בבר בליטא יצא ממנו עם אף שבור ותפרים בראש אחרי שספג כוס בירה בפניו.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח כי האירוע התרחש לפני כמה ימים. כהן, סטודנט במרכז הבינתחומי בהרצליה, יצא לטיול בליטא ובערב הראשון יצא לסיור ברים בעיר הבירה וילנה מטעם ההוסטל שבו התאכסן.

"באחד הברים ניגש אליי בחור ושאל אותי מאיפה אני. אמרתי שאני מישראל. העיניים שלו נפתחו והוא אמר – 'אני ממדינת אויב שלך, ממצרים'".

כהן ניסה להרגיע את האווירה ואמר לו: "אנחנו לא אויבים, יש הרי בינינו הסכם שלום. אני בעצמי ביקרתי במצרים והיה לי נחמד". לדבריו, המצרי לא הרפה: "שירתת בצבא? אתה חושב שישראל שייכת ליהודים או לפלסטינים?" שאל אותו. כהן ניסה להתחמק מתשובה: "לא באתי לבר כדי לדבר על פוליטיקה". הוא לחץ את ידו של המצרי, איחל לו ערב טוב ותפס פינה אחרת בבר.

כהן מספר כי המצרי המשיך לבהות בו כל הערב ומאוחר יותר ניגש אליו, המשיך להציק לו וניסה בכוח ליצור עימות: "אין דבר כזה ישראל, יש רק פלסטין. אתם כובשים את האדמה שלה".

בשלב זה, מספר כהן, החל הפרק האלים: "הבחור תקע את האצבע שלו בפרצוף שלי ותפס לי את הלחי. הייתי בהלם, הושטתי ידיים קדימה כדי ליצור מרחק בינינו וביקשתי ממנו שיזוז ממני".

כהן מספר כי באותו רגע הצטרף לעימות חבר של המצרי, שהיה איתו והזהיר אותו. לדבריו, באותו רגע הלם המצרי בפניו באגרוף. "לא הגבתי, המשכתי להושיט ידיים קדימה כדי ליצור מרחק, ואז המצרי שבר לי כוס בירה על הראש. השומר של הבר הפריד בינינו ולקח אותי לשירותים. נבהלתי לגלות שכל הפנים שלי מכוסות בדם, וכך גם הבגדים והנעליים שלי". כהן ניגש לחדר מיון, שם תפרו הרופאים את ראשו ואיבחנו שבר קל באפו.

בשגרירות ישראל בליטא אמרו כי המקרה איננו מוכר להם.