לומדים במכללת צפת
לומדים במכללת צפתצילום מסך

לימודי עבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת: ללמוד מתוך תחושת שליחות

זה אולי יפתיע אתכם לגלות, אך משנה לשנה ניתן לראות גידול הדרגתי בביקוש לתואר ראשון בעבודה סוציאלית.

תופעה מבורכת זו מהווה עדות ברורה לכך שתחושת השליחות עדיין חיה ובועטת ומקננת בקרב צעירים רבים. המכללה האקדמית צפת שבגליל, חרטה על דגלה את המילים "קריירה ומשמעות" ואין ספק שהמסלול ללימודי עבודה סוציאלית, הוא בין אלה שמצדיקים במיוחד את המוטו המפורסם.

לא מבזבזים דקה...

בניגוד לחלק ניכר ממוסדות הלימוד שבהם ניתן ללמוד תואר ראשון עבודה סוציאלית, במכללה האקדמית צפת מתחילה ההכשרה המעשית, כבר בשנה הראשונה ולכן כבר בשלב מוקדם ביותר עורכים הסטודנטים בתכנית היכרות אינטימית עם מערכות שירותי הרווחה, בדגש על שירותים מיוחדים לקבוצות חברתיות שונות. כל זה מעניק לבוגרי התכנית יתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם בשוק העבודה.

כיתות קטנות ויחס אישי

מאפיין נוסף המעניק לבוגרי התכנית של המכללה האקדמית צפת יתרון משמעותי על פני המתחרים בשוק העבודה, משתקף בעובדה שהלימודים בחוג מתקיימים בכיתות לימוד קטנות. הודות לכך, הדיונים המתקיימים בסדנאות ובהרצאות מגיעים לרבדים עמוקים במיוחד, הסטודנטים מרגישים בנוח להביע את עצמם, לשאול ולהתעניין ונוצרים קשרים קרובים עם המרצים. למעשה שנה אחר שנה ניתן לראות בסקרים שנערכים בקרב בוגרי המסלול, כי היחס האישי שמעניקים המרצים לסטודנטים, הוא בין האלמנטים החשובים ביותר, שהפכו את הלימודים למשמעותיים, קלים ומהנים יותר.

ואם כבר הזכרנו את הסקרים הנערכים בקרב הבוגרים, עוד נציין כי על פי סקר הבוגרים האחרון שנערך במכללה, נמצא שיותר מ-90% מבוגרי החוג לעבודה סוציאלית מועסקים כיום כעובדים סוציאליים בשירותים חברתיים שונים בצפון ובשאר חלקי הארץ. עדות נוספת להצלחתם של בוגרי המסלול בשוק העבודה.

בהקשר זה נציין כי תחומי העיסוק בעבודה סוציאלית מגוונים בצורה בלתי רגילה. בין היתר משתלבים הבוגרים במסגרות שונות של בריאות הנפש, רבים מהם עובדים עם ילדים ומשפחות בסיכון, ישנם הבוחרים לעבוד עם בעלי מוגבלויות ומשפחותיהם, כיום ניתן למצוא גם עובדים סוציאליים בבתי הסוהר, במחלקות השונות בבתי החולים, במרפאות בקהילה ועוד.

מסלול הסבה מיוחד לאקדמאים

במקביל למסלול הלימודים הסטנדרטי לתואר ראשון בעבודה סוציאלית, מפעילה המכללה האקדמית צפת מסלול מיוחד נוסף, המיועד עבור בעלי תואר ראשון המעוניינים לעסוק בתחום. המסלול הייחודי, המתאים לבעלי תואר ראשון בתחומים שונים כמו מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה, חינוך או מדעי החברה, נמשך סך הכול שנתיים, בהן הלימודים מתקיימים ארבעה ימים בשבוע בלבד. הן הבוגרים של המסלול הרגיל והן הבוגרים של מסלול ההסבה, מקבלים רישיון לעסוק במקצוע מטעם משרד הרווחה עם קבלת התואר.

לפי פרופ' יעל גירון, ראשת החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת, בוגרי המסלול להסבת אקדמאים יעשירו את הפרקטיקה בעבודה סוציאלית, באמצעות הרקע האקדמי שלהם, הבשלות האישית והמקצועית וניסיון החיים שלהם: "המטרה המרכזית היא להכשיר אנשי מקצוע שיספקו מענה הולם למרקם האנושי והרב תרבותי בגליל. כל אלה יסייעו להם להתמודד עם האתגרים שמציב המקצוע בתחומי החיים השונים ויסייעו להם לקדם אוכלוסיות מוחלשות". עוד מוסיפה פרופ' גירון כי "קבלת התואר הראשון בעבודה סוציאלית מקנה לבוגרים רישיון לעסוק בתחום מטעם משרד הרווחה. אך יותר מכך, מקבלים הבוגרים רישיון בלתי פורמלי ליצור שינוי של ממש בחברה".

אקדמיה שלא מוותרת על לימודי קודש

במכללה האקדמית צפת משלבים בהצלחה בין לימודים אקדמיים ללימודים תורניים ועדות לכך ניתן למצוא למשל בפעילות הענפה המתקיימת בבית המדרש לבנים ובמדרשה לבנות, בראשותו של הרב בניהו ברונר. סטודנטים רבים בחרו להצטרף לגרעין "אופקים למחר", המורכב מסטודנטים המשלבים לימודים לתואר ראשון עם לימודים בבית המדרש והמדרשה, נהנים מחיי חברה עשירים ופעילים בהתנדבויות רבות בעיר.

בואו להכיר, להתרשם ולהתאהב...

לסיום נציין שבשביעי בספטמבר, בין השעות 17:00-13:30, יתקיים מפגש פתוח של החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת, במהלכו יתקיימו מפגשים אישיים עם סגל ההוראה וניתן יהיה לערוך היכרות עם תכנית הלימודים, סביבת המכללה והמרצים. לנרשמים במעמד המפגש הפתוח, מובטחת הטבה בדמות קיזוז דמי הרישום משכר הלימוד. נתראה שם!

להרשמה ללימודים במכללת האקדמית 'צפת' לחצו כאן