חנוכת המשרדים
חנוכת המשרדיםצילום: דוברות המנהל האזרחי

יחידת שמורות טבע במנהל האזרחי חנכה השבוע משרדים חדשים ביישוב קרני שומרון, עבור מחוז שומרון של היחידה.

לפני כשנה החלו החיפושים למציאת משרדים חדשים למחוז, שהיו עד אז באזור התעשייה בברקן. לאחר הירתמות מועצת קרני שומרון למשימה, הוחלט על מעבר למבנה ששימש בעבר כקופת חולים בישוב.

עד לפני מספר שנים, משרדי קמ"ט שמורות טבע מוקמו באתר הקומראן שבאזור ים המלח. המיקום המרוחק הביא להחלטה כי יש להקים משרדים נוספים למרחב שומרון בלב המרחב.

מיקום המשרד בישוב קרני שומרון תורם לחיזוק שמורות טבע רבות באזור, התחברות לקהילות השונות במרחב, וקידום השומרון בכלל.

בנוסף להקמת המשרדים, הוקם גם מרכז חינוך והסברה. המרכז, אשר מנוהל על ידי מירי אלטשולר מצוות הקמ"ט, מפעיל פרויקטים רבים, בהם מתנדבים מאוכלוסיות שונות מהאזור, כגון בני נוער, חיילים, תלמידי בתי ספר, קבוצות ממכינות קדם צבאיות ועוד.

פרויקט מרכזי אשר מפעיל המרכז, הוא שיתוף תושבים מישובי השומרון בשמירה על האתרים באזור מגוריהם. כיום ישנם כ-120 מתנדבים בארבעה אתרים שונים, אשר פועלים לניקיון האתרים, מבצעים הדרכות למבקרים ותורמים להסברה על האתרים.

קמ"ט שמורות טבע במנהל האזרחי, נפתלי כהן, אומר כי "המעבר למשרדים בקרני שומרון הוביל לעשייה משמעותית, הן לטובת שמורות הטבע בשומרון והן לטובת האוכלוסיות באזור. אנו נמשיך בקידום הפרויקטים לשמירת אתרי הטבע השונים וקידומם, זאת לצד פעילות מרכז ההדרכה. אנו מודים למועצת קרני שומרון על שיתוף הפעולה, ומאחלים דרך צלחה בביתנו החדש".

ראש המועצה המקומית קרני שומרון, יגאל להב, אמר כי ''מהרגע שנפתלי קמט שמורות הטבע ומוטי שפי פנו לסיוע, היה ברור לי שהבית האמיתי עבורם הינו בקרני שומרון בסמיכות לשמורת נחל קנה מהיפות בארץ.

''שיתוף הפעולה עם הרת"ג הינו משמעותי בחינוך לערכי הטבע לקהילת קרני שומרון והסביבה ומהווה יתרון לכל הנוגעים בדבר", הדגיש להב. ''המטרה היא להנגיש לציבור את השרות ולאת"ג את הטבע. אני שמח שהצלחנו''.