ניקולו מלי הערב מעל מקל
ניקולו מלי הערב מעל מקלצילום: FIBA

28 מיליון שקלים, 132 אלף כרטיסים, 1,300 אוהדים מרחבי אירופה ו-138 חדרי מלון. אליפות אירופה בכדורסל, טורניר היורובאסקט, נפתח היום (חמישי), כשלראשונה בהיסטוריה את אחד מבתי הטורניר מארחת הנבחרת הישראלית.

אחרי 11 משחקי הכנה במסגרתם ניצחה הנבחרת הישראלית 9 והפסידה שניים בלבד, עלתה הערב הנבחרת הישראלית למשחק הראשון במסגרת הטורניר היוקרתי כשאירחה בהיכל מנורה מבטחים התל אביבי, יד-אליהו לשעבר, את נבחרת איטליה החזקה.

הנבחרת הישראלית, שהפסידה לאיטלקים בשמינית גמר היורובאסקט האחרונה ב-2015, קיוותה הערב לפתוח את הטורניר ברגל ימין עם ניצחון על האיטלקים שחסרו את כוכבם הגדול, דנילו גלינארי שנפצע במשחק הכנה מול הולנד כשחבט באגרופו בשחקן יריב.

הנבחרת ידעה כי ניצחון על האורחים מאיטליה תקרב אותם משמעותית אל עבר השלב הבא - שלב שמינית הגמר.

היכולת החלשה של הנבחרת הישראלית שקלעה רק 9 נקודות ברבע השלישי ו-7 בלבד ברבע האחרון, הביאו לתבוסה קשה כבר במשחק הראשון שלהם בטורניר אותו הם מארחים, עם 69:48. שיא נקודות שלילי לנבחרת הישראלית מזה שנים רבות. האם הנבחרת תצליח להתאושש מהתבוסה כבר במוצאי השבת הקרובה?

11,000 צופים הגיעו למשחק הראשון של הנבחרת ומילאו את ההיכל במלואו, אבל זה לא עזר לנבחרת הישראלית שספגה שתי שלשות רצופות של מרקו בלינלי שהעלו את האיטלקים ליתרון 8:3 בפתיחה.

מטח השלשות של האיטלקים לא עצר, ואלה כבר עלו ליתרון 11:5, עד ששלשה של שון דאוסון הורידה את ההפרש ל-13:11, 4 דקות לסיום הרבע הראשון בטורניר. חדירה יפה של עומרי כספי השוותה את התוצאה, אבל התקפות קטלניות של האיטלקים הורידו אותם ביתרון 6 לאחר 10 הדקות הראשונות, עם 21:15.

הרבע השני נפתח אפילו טוב יותר עבור האיטלקים, כשאלה עלו כבר ליתרון דו ספרתי עם 25:15, ולמרות ניסיונות של הנבחרת הישראלית לקזז את ההפרש, שלשות גדולות של מרקו בלינלי שהיה בלתי עציר הורידה את שתי הנבחרות להפסקת המחצית כשהאורחים מאיטליה מובילים 36:32.

חשבנו שהרבעים הראשון והשני היו רעים עבור הנבחרת הישראלית? אז הגיע הרבע השלישי שהיה גרוע אפילו יותר, ממנו ירדו הישראלים כשהם מפסידים 15:9 בדרך להפרש דו ספרתי, כשהאיטלקים הובילו 51:41.

המשחק של הנבחרת הישראלית רק הלך ונהיה גרוע יותר ויותר כשזו לא הצליחה לקלוע במשך יותר 15 דקות סל שדה אחד.

האיטלקים ניצלו את זה כדי להגדיל את ההפרש עד ל-69:48, כשהנבחרת הישראלית אפילו לא הצליחה למזער נזקים לקראת משחקה הבא בטורניר, במוצאי השבת הקרובה מול נבחרת ליטא, וירדה מהמשחק הראשון שלה בטורניר אותו היא מארחת עם תבוסה - 69:48.

קלעו לישראל: עומרי כספי 18 נקודות ו-9 ריבאונדים, ריצ'רד האוול 9 ו-6 ריבאונדים, גל מקל 8, שון דאוסון 5 ו-6 ריבאונדים, ליאור אליהו 4, יוגב אוחיון 4. יותם הלפרין, בר טימור ועוז בלייזר שותפו, אך לא קלעו.

עוד תוצאות בבית הישראלי הערב:גרמניה - אוקראינה 63:75, ליטא - גיאורגיה 79:77

יתר תוצאות הערב באליפות:סלובניה - פולין 81:90, איסלנד - יוון 90:61, צרפת - פינלנד 86:84