ריבלין במעלה אדומים
ריבלין במעלה אדומיםצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח הבוקר (שישי) את שנת הלימודים תשע"ח בבית הספר הממלכתי תל"י "נופי הסלע" במעלה אדומים.

הנשיא התקבל בשירה ובמצעדי דגלונים על ידי תלמידי כיתות א', ולאחר מכן השתתף בשיעור הראשון של תלמידי כיתה א' וברך אותם. אל הנשיא התלוו ראש העיר בני כשריאל, ומנהלת בית הספר שרית אנג'ל אור, יחד עם מפקד מחוז ש''י, ניצב משה ברקת.

ריבלין שוחח עם התלמידים, ואלה סיפרו לו כי הם כבר מכירים את אותיות הא' - ב'. הנשיא אמר להם כי "זהו חג מיוחד בשבילכם, חג מיוחד במינו. אני הגעתי לכיתה א' לפני הרבה שנים בבית הספר הגימנסיה בירושלים של המורה חוה, ואני זוכר את זה כאילו זה קרה היום בבוקר".

הנשיא המשיך ואמר, "בהזדמנות הנפלאה הזו אני רוצה לדבר אל ילדי ישראל ולכל מי שהיו פעם ילדים. פתיחת שנת הלימודים המבשרת על השנה החדשה היא גם רגע של חשבון נפש. הדבר הראשון שלמדנו כאנשי העולם, כיהודים, זה "ואהבת לרעך כמוך". גם כאשר אנחנו לא כל כך אוהבים אחד את השני, אנחנו מבינים שאנו צריכים לכבד אלה את אלה, שאנו צריכים להבין גם את הצד השני שלא מסכים איתנו.

''אנחנו חברה אחת, שגם למרות חילוקי הדעות, הצליחה להחשב כפלא בעולם כולו. אני מקווה שכולנו, כמו ילדי כיתה א' נלמד ונבין ש'ואהבת לרעך כמוך' מצריך דו שיח. שתהיה לכולנו שנה טובה",איחל ריבלין לתלמידים.

ריבלין במעלה אדומים
ריבלין במעלה אדומיםצילום: מארק ניימן, לע''מ

נועם, תלמיד כיתה א', הפתיע את הנשיא ואמר לו "בשבוע הזה יש לך יום הולדת". הנשיא צחק ואמר שזהו התאריך הלועזי ושעד לתאריך העברי יש עוד זמן.

ארז, תלמיד נרגש אחר, הצביע בנימוס ואמר לנשיא "אתה איש טוב". ריבלין הבטיח לו שגם הוא, יחד עם יתר התלמידים, יהיו אנשים טובים, והסביר כי זה יותר חשוב מכל דבר אחר שילמדו בבית הספר.

לפני שעזב, ביקש הנשיא מהתלמידים בקשה קטנה, "לידכם יושבת ילדה או ילד, ולפעמים אחד יודע יותר, ואחד יודע פחות. אני מבקש שתדעו לדאוג כל אחד לחברו, שתקפידו לשאול אם אפשר לעזור, ושלא תתביישו לבקש עזרה כשצריך".