זהבי במדי הנבחרת מול איטליה
זהבי במדי הנבחרת מול איטליהצילום: פלאש 90

תשע נקודות משישה משחקים, זהו מאזנה של נבחרת ישראל בכדורגל בבית ז' של מוקדמות מונדיאל 2018. זהו היה מאזנה לפני משחקה הערב (מוצאי שבת) מול נבחרת מקדוניה החלשה, וזהו גם מאזנה לאחר המשחק, כשהפסידה לאחר יכולת חלשה במיוחד בתוצאה 1:0 משער של גוראן פאנדב בדקה ה-73.

התוצאות הרעות, היכולת החלשה, הסיכויים האפסיים להעפיל לשלב הבא והביקורות סביב זימון השחקנים, הביאו את אוהדי הנבחרת הישראלית להצביע ברגליהם הצבעת אי אמון בנבחרת כשמעט מאוד אוהדים הטריחו עצמם להגיע אל אצטדיון סמי עופר שבחיפה לעודד את השחקנים בכחול-לבן.

אמנם לנבחרת הישראלית שניצחה את המקדונים בסיבוב הקודם בביתם, בתוצאה 2:1, לא היה סיכוי מלכתחילה להעפיל לשלב הבא משני המקומות הראשונים בבית בו נמצאות גם נבחרות איטליה וספרד, אך נראה כי גם המקום השלישי, ממנו יכולה בתרחיש מסויים הנבחרת להעפיל לשלב הבא ובוודאי לשדרג את עצמה בדירוג העולמי, יתרחק במהרה.

אלישע לוי לא ימשיך באימון הנבחרת. זהו לא רק ההרכב המפתיע איתו עלה מאמן הנבחרת אלישע לוי, כשהעניק את חולצת ההרכב לשלושה שחקנים שערכו הערב את הופעת הבכורה שלהם בנבחרת - מרואן קבהא, שזומן לראשונה לסגל, מיכאל אוחנה ועומרי גלזר, שהועדף בין הקורות על פני בוריס קליימן ואריאל הרוש. זה המסר המזלזל והיכולת החלשה - כל אלה היו לרועץ לנבחרת הישראלית הערב שהפסידה בצדק רב למקדונים, להם נפסל כבר בדקה ה-20 שער חוקי בטענת נבדל.

באין שערים ומעט מאוד הזדמנויות לכך, האירוע המרכזי במשחק היה דווקא מכיוונו של קפטן הנבחרת, ערן זהבי.

בדקה ה-87 נשרקו שריקות בוז רמות לעבר הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, ובתגובה החליט זה לקרוע מידו את סרט הקפטן והשליכו לכר הדשא. חברו לנבחרת, דן אייבינדר הרים את הסרט וניסה להחזירו לקפטן, אך זה ענה בכעס שישאיר את זה אצלו וסירב לקחת את הסרט בחזרה. התנהגות מבישה לקפטן הנבחרת שעבורו זו אינה הפעם הראשונה בה הוא מגיב בזעם ליכולת החלשה שלו עצמו ושל חבריו לנבחרת, כשסירב לאחר התבוסה לאלבניה להתראיין כמקובל, וכן הטיח בפני התקשורת הישראלית את זעמו.

ביום שלישי הקרוב, מול איטליה תצטרך הנבחרת הישראלית להיראות לגמרי אחרת. ולא, זה ייגמר בתבוסה. ניצחון ראשון אי פעם למקדוניה על אדמת ישראל שמפסידה בעצמה בפעם השלישית ברציפות בקמפיין.