מפקד המחוז הדרומי עם נכבדי העדה הבדואית
מפקד המחוז הדרומי עם נכבדי העדה הבדואיתצילום: דוברות המשטרה

מפקד המחוז הדרומי במשטרה לתושביו הבדואים - "כול עאם אונתם בחיר" -

מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב דוד ביתן, ביקר היום (ראשון) ביישובי הבדואים בנגב לרגל תחילת חג הקורבן ובירך את הנוכחים בברכת חג שמח ושקט.

במהלך ביקוריו התייחס ניצב ביתן לתהליכי הנגשת השיטור לאוכלוסייה הבדואית, להידוק הקשר בין המשטרה לתושבים הנורמטיביים שומרי החוק, לסוגיית הקטל בכבישים והפעילות הנחושה כנגד מפרי החוק.

"אנו פועלים להעלאת תחושת הביטחון של האזרחים הנורמטיביים שומרי החוק ולצד אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת כנגד מפרי החוק", ציין מפקד המחוז בפני המכובדים.


מפקד המחוז התייחס במהלך ביקוריו לנושא הטיפול באוכלוסיית המגזר הבדואי, וציין "אנו במשטרה רוצים לגייס לשורותינו מבני העדה הבדואית. חזוננו הוא שאותו צעיר בדואי שיסיים את לימודיו בתיכון, יתגייס לשירות שח"מ במשטרה ולאחריו יגויס לשירות קבע".

"לשם כך, הגענו לבתי הספר התיכוניים ופגשנו שם את התלמידים על מנת להסביר לצעירים הללו את החשיבות. אותם צעירים שיתגייסו, ייעודם לשרת בין נקודות המשטרה שיתפרסו, נקודות קצה שיעניקו שירות טוב יותר בקרב תושבי המקום", הוסיף ביתן.

בהמשך ביקורו התארח ניצב ביתן באל פורעה שם נפגש עם תושבי המקום ועם נציגי עיריית ערד שהיישוב נמצא בגזרתו. בשיח עם התושבים הם בירכו על שיתוף הפעולה הפורה עם המשטרה וסיפרו כי מדובר בקירוב לבבות אמיתי. הם ציינו לחיוב את מעורבות המשטרה הן באירועי שמחה והן באירועי עצב המתרחשים בישוב.

משם המשיך מפקד המחוז וסגל הפיקוד שנלווה עמו ליישוב דריג'את שם קיבלו סקירה על המיזם הייחודי במקום, הכולל גם ביה"ס לשפה הערבית שפועל בקיץ עת מתארחות משפחות יהודיות בישוב ולומדות את השפה הערבית.

את ביקורי החג סיים ניצב ביתן בישוב רהט, שם דיבר מפקד המחוז על 20 מרכזי השיטור הקהילתי שנפתחו בישובים ובכפרים. במרכזים אלו עובדים כתף לכתף שוטרים דוברי שפה עברית ודוברי ערבית וקרא שוב גם בישוב זה לצעירים להתגייס למשטרה.

ניצב ביתן אף התייחס לבעיות שעלו בביקורו בישוב וציין כי "אנחנו פה אתכם יחד בטוב וברע, בחגים ובאירועים פחות נעימים. הציבור הנורמטיבי הוא שבליבת העשייה והוא שמעניין אותנו כמשטרה. אך יש כאלה שבחרו בדרך הרעה, אלה יטופלו באפס סובלנות ובנחישות על ידינו".