אוניברסיטת קליפורניה
אוניברסיטת קליפורניהצילום: istock

באוניברסיטת קליפורניה באירווין נחשבת לאחד המעוזים של תנועת ה־BDS בקמפוסים בארה"ב. כל ניסיון לארגן שם אירוע פרו־ישראלי ייתקל בדרך כלל בניסיון לפוצץ אותו בדרכים אלימות.

על פי הדיווח הבוקר (שני) בעיתון "ידיעות אחרונות", זה בדיוק מה שקרה לחברי משלחת ארגון "מילואימניקים בחזית" מישראל שהגיעו לאוניברסיטה בחודש מאי האחרון כדי לתת נקודת מבט אישית על הסכסוך ועל החיים בישראל.

המשלחת הגיעה לקמפוס במהלך "שבוע האנטי־ציונות", ובתגובה עשו חברי ארגון "סטודנטים למען צדק לפלסטין (SJP)" כל מאמץ כדי להשתיק את חיילי המילואים.

הם ניסו למנוע מסטודנטים אחרים לדבר עם הישראלים, ואחד מהם אף ירק על נציגה מהמשלחת הישראלית.

האירועים הגיעו לשיאם במהלך פאנל של שאלות ותשובות. המילואימניקים הזמינו את הפרו־פלסטינים להשתתף בדיון, אבל הללו, במקום להשתתף, ניסו להשתיק את הישראלים בצעקות ובגידופים והפריעו להם לדבר. לאחר 20 דקות של הפרעות התערבה אבטחת הקמפוס ושוטרים ליוו את המילואימניקים מישראל בחזרה לרכבם.

אנשי "מילואימניקים בחזית" התלוננו בפני הנהלת הקמפוס, והיא ביקשה מהמשטרה לפתוח בחקירה בפרשה. הישראלים העבירו לקצין הקמפוס סרטונים המתעדים את הסטודנטים שהפריעו להם וטענו כי לאורך השבוע סבלו מהם מקללות, מיריקות ומהשפלות וכי במהלך האירוע לכלל הסטודנטים בקמפוס הם התפרצו לאולם ופוצצו את הכינוס באלימות מילולית.

לפני כמה ימים, בצעד חסר תקדים, החליטה הנהלת הקמפוס להטיל סנקציות על הסטודנטים הפרו־פלסטינים: הם יהיו נתונים לתקופת מבחן במשך שנתיים אקדמיות, ובמהלכן יידרשו לעבור 12 סדנאות חובה כדי ללמוד כיצד לשמור על חופש הביטוי. כן חויבו לקבל אישור מיוחד לפני כל אירוע שיקיימו בקמפוס. בהחלטת ועדת האתיקה של האוניברסיטה נכתב: "אנו מגינים על חופש הביטוי כעיקרון יסוד".

עמית דרי, מנכ"ל "מילואימניקים בחזית", אמר אמש: "אנחנו מברכים על החלטת האוניברסיטה. SJP חצו את הגבול הלגיטימי והפכו להיות גוף אנטישמי המפיץ שקרים מתועבים על ישראל ומטיל אימה על הסטודנטים היהודים והפרו־ישראלים".