דרישה: להרוס את "מרפסת הטרור"

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו העביר דרישה תקדימית למפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, להרוס מרפסת שנבנתה באופן לא חוקי, ולפני מספר שבועות היוותה זירה לאירוע טרור, בו נפצע נער יהודי תושב קרית ארבע.

"בשנת 2012 פניתי למח"ט חברון דאז, בהתראה נגד בניית המרפסת האמורה", פתח את מכתבו, והוסיף, "הקמת המרפסת מנוגדת לסעיף 11 (ב)(4) בהסכם חברון, שכן המרפסת הוקמה בזמנו על גבי חורבה ששופצה וגובהה עולה על שישה מטרים."

"המרפסת חולשת על הציר בנקודה אסטרטגית בה עולים מכיוון המערה לכיוון קריית ארבע. הסיכון הביטחוני שיוצרת המרפסת ברור מאליו".

לקריאת המכתב המלא לחץ כאן

באירוע בעקבותיו נשלחה הדרישה, יודו אבנים ע"י המון ערבי, מאותה המרפסת, לעבר יהודים שעברו במקום. באירוע נפצע בעינו קטין שעבר במקום ועלה חשש כבד לפגיעה ביכולת הראייה שלו. הפצוע נשלח באופן מיידי לאשפוז למשך חמישה ימים ונמצא כעת תחת מעקב רפואי.

בלייכר מדגיש כי החוק מסמיך את האלוף להרוס את המרפסת, וכי הרס המרפסת ימגר את הסיכון שנשקף ממנה ויממש את כוונת הסכם חברון באספקט זה. המכתב נשלח בסמוך לאירוע אך, עדיין לא זכה לתגובה.

"בניית המרפסת נעשתה בגל של בנייה לא חוקית, אשר יצר סיכון מאסיבי לביטחון הציר עליו התרענו כל העת. הרס המרפסת יהווה תגובה הולמת לאירוע", מסיים את מכתבו, "אנו נפעל לשתף פעולה ככל שיידרש".