יוזם החוק נגד ישראל היום - ח''כ איתן כבל
יוזם החוק נגד ישראל היום - ח''כ איתן כבלצילום: הדס פרוש, פלאש 90

האגודה לזכות הציבור לדעת הגישה היום (שני) בקשת חופש מידע לחשיפת תאריכי פגישות ושיחות של ראשי הסיעות בכנסת עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ומו"ל "הארץ" עמוס שוקן.

כזכור, במרץ 2014 הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק נגד ''ישראל היום'' שיזם ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) ואף עברה בקריאה ראשונה בכנסת במהלך השנה.

על פי ההצעה, "לא יוציא לאור אדם, ולא יהיה אחראי להפצה של עיתון יומי בעל תפוצה רחבה בחינם, לתקופה העולה על שישה חודשים מיום תחילת הפצתו בחינם". המשך ההצעה קובע שכל עיתון כזה יהיה חייב בגביית תשלום בשיעור 70% ממחיר העיתון היומי הנפוץ הזול ביותר.

ראשי הסיעות שתמכו בחוק ונדרשו לחשוף את פגישותיהם הם ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני, בזמנו – התנועה), ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), יוזם החוק ח"כ איתן כבל (העבודה), ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) וח"כ נפתלי בנט (הבית היהודי).

מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת, אלעד מלכא, מסר כי "מדובר בהצעת חוק שתכליתה היא סתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי. ברור לכל שהעיתונים הוותיקים הם המרוויחים הגדולים מקידום תיקון חקיקה שכזה והשאלה היא האם נקטו העיתונים בקו אוהד כלפי מפלגות וראשי סיעות אשר קידמו הצעת חוק אשר משרתת את האינטרסים שלהם.

''לתפיסתנו, לגיטימי שנבחרי ציבור ואנשי תקשורת ינהלו דיאלוג קבוע ביניהם, אלא שלאחרונה נלקחה זכות זו ממי שהוא נבחר ציבור המכהן כראש ממשלה. אשר על כן אנו עומדים פה על עקרון השוויוניות ודורשים חשיפת קשריהם של כל המעורבים בהצעת החוק לסגירת 'ישראל-היום'", הוסיף מלכא.