זהבי
זהביצילום: פלאש 90

הערב (שלישי), בשעה 21:30 תעלה על כר הדשא שבאיטליה נבחרת הכדורגל של ישראל במטרה אחת - להסיט את השיח מהפעולה של הקפטן לשעבר ולספק תוצאה שאולי תחזיר את האמון והאהדה של האוהדים.

'סערת ערן זהבי', בה קפטן נבחרת ישראל בכדורגל השליך את סרט הקפטן במהלך המשחק מול נבחרת מקדוניה, שהתקיימה במוצאי השבת האחרונה באצטדיון סמי עופר במסגרת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018, בשל שריקות בוז שנשרקו לעברו, העסיקה רבות את האוהדים והתקשורת בישראל.

מסתבר שלא רק בישראל עסקו בסערה שגרמה לכוכב הנבחרת להודיע על פרישה, כי אם בעולם כולו עסקו בזה בצורה נרחבת.

בעוד שבספרד ובצרפת הנושא דובר באמצעי התקשורת השונים, באיטליה, יריבת ישראל הערב היה זה הקפטן האגדי, שוערה של הנבחרת ג'אנלואיג'י בופון ומאמנו, ג'אמפיירו ונטורה שהתייחסו לסערה.

השניים דיברו במהלך מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול ישראל הערב, כשבופון אמר "אף פעם לא שרקו לי בוז אבל לא חושב שקפטן צריך לעשות דבר כזה, זו טעות. גם אם הוא היה עצבני, לקפטן אסור לעשות דבר כזה".

המאמן ונטורה הוסיף: "מה שזהבי עשה לא הכי יפה, אבל זה יכול לקרות בכל נבחרת".

בעיתון הספרדי הנחשב "מארקה", פורסמה כתבה נרחבת בנושא שכותרתה הייתה "משבר בנבחרת ישראל", ובה דווחו כל ההתפתחויות כתוצאה מהשלכת סרט הקפטן.

בין היתר נכתב בכתבה כי בדבר אחד הצליח זהבי - "להסיט את תשומת הלב של האוהדים הישראליםמהיכולת העלובה של השחקנים, שזה מה שמטריד באמת".

לדברי העיתון, "דיפלומטיות מעולם לא הייתה הצד החזק של ערן זהבי, הכדורגלן הישראלי שמרוויח הכי הרבה בהיסטוריה. זהבי טעה והוא מודע לכך".

ב"ל'אקיפ", העיתון הצרפתי הנקרא ביותר במדינה נכתב כי "פוליטיקאים רבים התערבו בהחלטות סביב הקפטן זהבי", וכי "ערן זהבי, שלמרות הצלחות רבות במועדונים בהם שיחק, מעולם לא הביא את ההצלחה הזו לנבחרת, ומאז רודפים אותו יצר כאוס בישראל ששובר שיאים".

האם שחקני הנבחרת הישראלית יצליחו להוציא תוצאה טובה דווקא בלי הקפטן, ולהסיט את האש והשיח למקומות הספורטיביים?