אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

מטוס נוסעים של חברת ''ארקיע'' ינחת היום (שלישי) בנמל התעופה רמון שבדרום, במסגרת תרגיל חירום תעופתי רחב.

המטוס ינחת בשעה 15:15 על מסלול 01 ברמון. עם עצירת המטוס יחל התרגיל.

בתרגיל שנקרא "יעף פתיחה" לוקחים חלק כ-450 משתתפים, בכללם אנשי משרד התחבורה, הנהלת רש"ת, עובדי נמל התעופה רמון, חברות תעופה, חברות שירותי קרקע, משטרת ישראל, כבאות והצלה, צה"ל, עיריית אילת והמועצה אזורית אילות.

התרגיל הוא שלב הכרחי לקראת פתיחתו של הנמל לטיסות יוצאות ונכנסות, על פי הדרישות הבינלאומיות המחמירות ביותר הקיימות בשדות התעופה.

העבודות בנמל התעופה "רמון" מתקדמות בקצב מהיר לקראת פתיחתו הצפויה. במהלך העבודות להקמת השדה, שר התחבורה ישראל כץ הנחה להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של השדה ל-3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר לכל סוגי המטוסים להמריא ולנחות בשדה רמון.

פרויקט נמל התעופה רמון כולל מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שיתן מענה בשלב ראשון ל-2 מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חניה למטוסי טורבו- פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה לכלי רכב.

השר כץ הנחה את רש"ת להכפיל את מספר רחבות החנייה של המטוסים מ-30 לכ-60 רחבות חניית מטוסים, במטרה לאפשר קליטה מוגברת של מטוסים לנוכח תחזיות הגידול במספר הטיסות הצפוי ברמון.

נמל התעופה החדש נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ובתקנים המחמירים ביותר של רשויות התעופה בעולם. השדה יהיה ממוחשב לחלוטין, ומרושת במערכות הטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם.

הפרויקט כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים בו מכשור מתקדם. בטרמינל מותקנת מערכת מיון ביטחונית אוטומטית ברמה הגבוהה ביותר - מערכת HBS כמו זו שקיימת בנתב"ג. בלב המבנה ישנה בריכה ביולוגית, אליה ניתן להביט מכל אולם.

נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הראשון הנבנה מהיסוד מאז קום המדינה. השדה החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים ארציות. שדה התעופה ישמש כשדה אלטרנטיבי לשעת חירום. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקלים.

השר כץ החליט לקרוא לשדה התעופה החדש ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה למשפחת רמון על פועלה ותרומתה למדינת ישראל.