שון גולדברג במדי בית"ר
שון גולדברג במדי בית"רצילום: דף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים

תם ולא נשלם. זמן רב היה לקבוצות ליגת העל שבכדורגל להתחזק ולבנות את עצמן. ליתר דיוק - חודשיים עברו מאז תמה עונת 2016/17 ועד הערב (שלישי), עת נסגר חלון ההעברות.

חודשיים שלמים יכולים היו ראשי הקבוצות והמועדונים לבנות את סגל השחקנים, לבחון מושאלים ולהכריע מי ראוי לשחק ומי דינו לחפש לעצמו קבוצה אחרת. חודשיים יכולים היו ראשי הקבוצות להנחית שחקנים מקבוצות אחרות שחסרים להם בעמדה קריטית.

חודשיים שלמים ובכל זאת, כמו הקלישאה על הישראלים - גם ראשי הקבוצות, שחלקם אינו ישראלי, חיכו עד לרגע האחרון.

המחיר הזול של הרגע האחרון, היכולת להתמקח והבדיקות המקיפות אם אכן צריך לחזק או לשחרר, כל אלה עמדו אל מול ראשי ובעלי הקבוצות שהערב בשעה 19:00 נסגר להם האפשרות להחתים שחקנים. כעת אם ירצו להתחזק, יוכלו הקבוצות להחתים אך ורק שחקנים חופשיים ללא חוזה, עד לפתיחת חלון ההעברות בתחילת חודש ינואר.

לא פחות מ-10 קבוצות בליגת העל ביצעו אי אלו החתמות עם יומו האחרון של חלון ההעברות.

בעוד שהאלופה מבאר שבע החתימה אמש ל-5 שנים את חלוצה הצעיר של מכבי פתח תקווה - גיא מלמד, סגניתה מכבי ת"א החתימה את חוסה רודריגז שמגיע בהשאלה ממיינץ הגרמנית וכן האריכה את חוזהו של דור פרץ הצעיר.

פרץ שחתם על הארכת חוזהו בשלוש שנים, עד 2020, יישאר בסגל של ג'ורדי קרויף, כשלאתר הרשמי אמר "אני שמח מאוד להאריך את החוזה במועדון בו גדלתי ובו אני רואה את עתידי".

במקביל, השאילה מכבי ת"א את מגנה המוכשר שון גולדברג לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת לבית"ר ירושלים, ולמעשה בית"ר מסיימת את החלון ללא שהצליחה להחתים בלם וחלוץ, וכשבסגלה יישאר הכישרון הצעיר בן ה-19 פול אדגר. מי שלא יישאר בבית"ר הוא שחקן הבית של המועדון, אבישי כהן שהאריך את חוזהו ויצא להשאלה בבית"ר ת"א/רמלה מהליגה הלאומית.

מי שהיה קרוב מאוד לחתימה בבית"ר אך לבסוף לא הסכים לחוזה שהוצע לו הוא החלוץ שלומי ארבייטמן שחתם במכבי פתח תקווה אליה עבר בהעברה חופשית לאחר ששוחרר בסיום העונה שעברה מהפועל חיפה.

מי שעשה את הדרך לקבוצה האדומה מחיפה בהעברה חופשית הוא גל אראל שכבר שיחק במדי האדומים מהכרמל. אראל שוחרר בתום סאגה ארוכה מהפועל עכו.

הקבוצה של המגזר הערבי, בני סכנין, התחזקה בשני שחקנים עם תום חלון ההעברות, כשהעבירה אליה את שלומי אזולאי מקריית שמונה וכן העבירה בבקרה התקציבית את לוקאס גאושו שנמצא עם הקבוצה מתחילת הקיץ.

קריית שמונה הרשתה לעצמה לשחרר את אזולאי לאחר שקיבלה בהשאלה ממכבי חיפה את שון וייסמן הצעיר והמוכשר, שיקווה לקבל דקות משחק ולחזור מהדלת הראשית לקבוצה הירוקה מחיפה וכן העבירה בבקרה התקציבית את שגיב יחזקאל שהגיע ממכבי ת"א.

שתי קבוצות שנאבקו בעונה שעברה כנגד הירידה לליגה השניה, הפועל אשקלון והפועל תל אביב הגיעו לסיכום הערב על השאלתו של רמזי ספורי מתל אביב לאשקלון, ואילו בני יהודה קיבלה בהשאלה ממכבי ת"א את מרסלו, יונתן כהן והיום גם את אליאל פרץ.