מתחילים שנה במכינת עלי
מתחילים שנה במכינת עליבאדיבות בני דוד

שעות אחרונות לקמפיין ההתרמה למכינה הקדם צבאית ''בני דוד'' ביישוב עלי.

אלפים נתרמו ויעד הגיוס הושג לפני שהסתיים הזמן שהוקצב, אך ב''בני דוד'' החליטו על המשך גיוס תרומות עבור ריהוט בית המדרש. ההתרמה תסתיים בשעה 22:00 בלילה.

בין התורמים שר החינוך נפתלי בנט שתרם 1,500 שקל . "מכינת בני דוד גידלה דורות של לוחמים ומפקדים לומדי תורה ומסורים למען העם והארץ. לצערנו, בוגרי המכינה גם נפלו בקרב על הגנת ישראל. אתם מופת לעם ישראל. אוהב אתכם מאוד", כתב השר בנט.

המכינה בעלי הוקמה לפני שלושים שנה והטביעה חותם משמעותי על צה"ל ועל החברה הדתית-לאומית.

לידה צמחו מספר מוסדות, כגון ישיבה גבוהה וישיבה לבוגרי שירות צבאי, אשר זכו זה מכבר למבנים חדישים, אך דווקא ספינת הדגל של מוסדות 'בני דוד', המכינה, שכנה עד לאחרונה במבנה מיושן וקטן.

בית מדרש חדש למכינה נמצא לקראת שלבי סיום, אך שלושה מיליון שקלים עדיין דרושים לשם השלמתו. לשם כך המכינה יוצאת בקמפיין מיוחד לגיוס המונים. הקמפיין מתחיל היום, יום רביעי, ויימשך רק עד מחר.

במסגרת הקמפיין, שזכה לשם '30 שנה – 30 שעות, מחזירים אהבה למכינה', התלמידים, הרבנים וכל הצוות התגייסו על מנת להגיע לכמה שיותר אנשים ולבקש מהם ליטול חלק בבניין בית המדרש של המכינה.

לתמיכה לחצו כאן

הנשיא בביקור במכינה
הנשיא בביקור במכינהבאדיבות בני דוד

סיכום מוקדם עם ידידים של מוסדות 'בני דוד' מבטיח שעל כל שקל שיגויס במהלך המבצע יוצא הדופן, ייתרמו שניים נוספים על ידי הידידים. המטרה שהמכינה הציבה לעצמה היא גיוס מיליון שקלים, שיהפכו למעשה לשלושה מיליון.

שיטת גיוס זו אינה נטולת סיכונים: אם הסכום שייתרם לא יגיע למיליון שקלים, גם התורמים יהיו פטורים מהתחייבויותיהם, כך שהמבצע יוגדר ככישלון והמאמצים הרבים שהושעו בו ירדו לטמיון.

גיוס הכספים ייעשה בעיקר באמצעות אתר האינטרנט של 'בני דוד' תוך הסתייעות ברשתות החברתיות, תחת ההשטאג #מחזירים_אהבה_למכינה. באתר ניתן יהיה לעקוב אחר התקדמות הקמפיין משעה לשעה, כשהמארגנים מקווים להצליח במרוץ נגד השעון ולהגיע ליעד הנכסף לפני שעת הגג.

במבנה החדש, שהקמתו החלה לפני שנה וחצי, יהיה בית מדרש גדול עבור 250 תלמידי המכינה, חדר זיכרון ובית מדרש לזכרם של בוגרי המכינה שנפלו במערכות ישראל, כיתות לימוד וספריה. אם המבצע יצליח, המבנה צפוי להיפתח כבר בתחילת 'זמן החורף' הקרוב, בראש חודש חשון.

'בני דוד', אם המכינות, הוקמה כאמור לפני שלושים שנה, ביישוב עלי, ותלמידיה מתחנכים ללקיחת אחריות במערכות הביטחון, החינוך ובשירות הציבורי, מתוך אמונה ויראת שמיים. במוסדות 'בני דוד' לומדים כיום כשבע מאות תלמידים ותלמידות.

לתמיכה לחצו כאן