הילדים המיוחדים לומדים מהמדליסט האולימפימשה מיכאלי

המדליסט האולימפי הג'ודוקא אורי ששון חנך השבוע בית ספר חדש לג'ודו במרכז הלאומי של שלוה בירושלים, עבור ילדים עם מוגבלויות.

המרכז נחנך במעמד שרת התרבות והספורט מירי רגב, מנכ"ל בנק יהב שאול גלברד, מנכ"ל הטוטו איציק לארי, יו"ר ומייסד שלוה קלמן סמואלס ובכירים נוספים.

הקמת בית הספר המיוחד התאפשרה לאחר שששון מכר את חליפת הג'ודו עמה זכה במדליית ארד באולימפיאדת ריו 2016 בעבור 100 אלף דולרים, אותם תרם למרכז הלאומי של שלוה לטובת הקמת בית הספר.

אורי ששון לא הסתפק רק בתרומה והחליט לשמש בהתנדבות כמנהל התוכן המקצועי של ביה"ס לג'ודו כשלצדו מדריכי ג'ודו מוסמכים שיעבירו את השיעורים במפגשי הקבוצות שיערכו אחת לשבוע.

מרכז שלוה הוא הגדול והמתקדם בישראל לילדים עם מוגבלויות והוא משרת מדי יום למעלה מ-1,000 ילדים. במרכז מתקיימות פעילויות טיפוליות, שיקומיות וחינוכיות מסביב לשעון וללא כל תשלום. כמו כן, בשלוה מרכז תרבות ופנאי בו בית קפה ומרכז אירועים וכנסים אשר פתוח לציבור ומקדם שילוב חברתי.

בנק יהב תומך מזה מספר שנים במרכז שלוה כחלק מפעילות המעורבות בקהילה שלו, ובכך מאפשר קיום ופיתוח תכניות שונות בשלוה, וטיפול באלפי הילדים המוגבלים ובני משפחותיהם. במסגרת זו הבנק יזם ומתקצב את הקמת בית הספר החדש לג'ודו והחיבור לאורי ששון, ספורטאי המקבל חסות מטעם הבנק לקראת אולמפיאדת טוקיו ב – 2020.

השרה רגב ציינה "הקמת מרכז ג'ודו לאנשים עם מוגבלויות היא עוד הזדמנות לעשות טוב בעולם. לאפשר, להנגיש, לפתוח דלת בפני עוד אוכלוסיות, בהתאם למדיניות שמוביל המשרד בראשותי, מעניק להם כלים בהם יוכלו להגביר את אותה עוצמה פנימית שמעניק להם ארגון 'שלוה'".

שאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב, הסביר את מעורבות הבנק במיזם, "אנחנו בבנק יהב משקיעים מאמצים מיוחדים בעידוד פעילויות חינוכיות בקרב ילדים ובני נוער מקבוצות מוחלשות בחברה. אנחנו מתרגשים מאוד לפתוח את בית הספר המיוחד הזה במרכז שלוה שעושה עבודת קודש למען ילדים אלו ובני משפחותיהם. העיסוק בג'ודו ובספורט תורם לבריאות הפיזית והנפשית, לדימוי העצמי ולעולם הערכים של הילדים ואנחנו שמחים להעניק להם את המתנה הזו."

"אני מתרגש להגשים את החלום עליו עבדנו חודשים רבים כל כך" אמר אורי ששון, "בסיוע בנק יהב שמלווה אותי כבר שנים רבות והערכים המשותפים שמניעים אותנו, הצלחנו להקים את בית הספר לכל ילדה וילד לרכוש את כלים ולפתח מיומנויות בחיים דרך העיסוק בספורט".