ארז אדלשטיין, מאמן הנבחרת
ארז אדלשטיין, מאמן הנבחרתצילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

אחרי ההפסד הערב (שלישי) לנבחרת גיאורגיה שהביאה להדחה מוקדמת של נבחרת ישראל מאליפות אירופה בכדורסל, התפנה מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין לסכם.

אדלשטיין שלא צפוי להמשיך לאמן את הנבחרת הישראלית לאור התוצאות באליפות, כשניצח משחק אחד בלבד לפני יומיים מול גרמניה, וגם זה לא ביכולת גדולה ובעזרת שלשה בשניות הסיום של גיא פניני, התייחס בדבריו לאכזבה הגדולה מההדחה כשאמר "היינו עדים למשחק גדול. האוהדים וההיכל חוו משחק נהדר. חבל שלא היינו בצד המנצח, אבל זה חלק מהספורט וחלק גדול גם באשמתנו".

לדבריו של המאמן הלאומי, ההדחה מהטורניר אותו מארחת הנבחרת שבראשותו, לא מהווה תקדים או כישלון. "גם נבחרת גרמניה לפני שנתיים אירחה טורניר ולא עלתה שלב. השנה היא באה לפה ועלתה. זו אכזבה, לא כישלון. בספורט אין כישלון".

"שיחקנו מצוין בשני הערבים האחרונים. דברים קטנים מנצחים טורנירים ותראו את גיאורגיה כדוגמה. הובלנו לכל אורך המשחק והפסדנו בהארכה. במקום לדעת לגמור את המשחק, הם כל פעם חזרו ממשהו אחר. אני בכלל לא נכנס לזה שאיבדנו את ריצ'ארד האוול וליאור אליהו. אין לנו את השחקן הזה לתת לו את הכדור בפנים ויש לנו בעיות בקליעת שלשות, אבל לא בגלל זה הפסדנו את המשחק", ניתח המאמן הלאומי שהציג בעיות קשות בניהול משחק לכל אורך הטורניר הקצר.

עוד אמר המאמן הג'ינג'י, "היום זה לא הספיק, אבל היינו צריכים לדעת לנצח את המשחק הזה".

בהמשך בחר אדלשטיין להצביע על הבעיות בכדורסל הישראלי כאלה שהובילו להדחה המוקדמת. לדבריו, "דקה אחרי משחק לא נדבר על כל הבעיות של הכדורסל הישראלי. יש לנו עוד משחק מחר וצריך לכבד את שאר הקבוצות. אני גאה. הקהל עמד ומחא כפיים כי הוא ראה אנשים שנתנו את טיפת הדם האחרונה שלהם על הפרקט".

כוכב הנבחרת הישראלית, עומרי כספי שנראה דומע בסיום אמר "היו לנו מצבים לנצח, אבל הם קלעו קליעות יפות. זה מאכזב. הגענו למצבים שרצינו להגיע אליהם, היה משחק מאוד אגרסיבי וזה היה לפה או לפה. זה היה בארץ, רצינו לנצח, רצינו לעשות משהו מיוחד. יש פה חבר'ה שזה כנראה הקיץ האחרון שלהם בנבחרת, שעשו דברים יפים עבורה. זה לא פשוט, נצטרך להסתכל הלאה. אנחנו מודים לקהל על תמיכה בלתי רגילה".

גיא פניני, שניצח את הנבחרת הגרמנית לפני יומיים, ניתח גם הוא את דקות ההארכה כשאמר, "האוול וליאור יצאו בחמש עבירות, היינו בלי גבוהים, הכוח של גאורגיה זה הגבוהים שלהם והם פשוט טחנו אותנו בסוף. הובלנו ב-10, אבל לא קל לשמור על יתרון ברמות האלו, מול יריבה כל כך מנוסה. כולנו נלחמנו עד הסוף, עשינו את המקסימום וזה לא הצליח. רצינו לעלות, אחרי גרמניה האמנו. הייתה חוויה מאוד גדולה לארח יורובאסקט בארץ".