נתניהו ומורר
נתניהו ומוררצילום: קובי גדעון - לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם נשיא הצלב האדום פיטר מורר וביקש ממנו לפעול להשבת חללי צה''ל והאזרחי הישראלים המוחזקים על ידי החמאס ברצועת עזה.

נתניהו אמר למורר כי ''אנו רואים מערכת יחסים מאוד הוגנת ומאוד פתוחה בין הצלב האדום לבין ישראל, שאני חושב שהיא חשובה מאוד לצלב האדום, לישראל ולשלום.

''אני חייב לומר לך שאתה מגיע בשעה שבה אנו עוסקים באכזריות הבלתי נסבלת הזאת, כאשר גופות חיילינו ההרוגים מוחזקות ואפילו המידע עליהן לא משוחרר, ולא פחות חשוב מכך, יש לנו אזרחים ישראלים חסרי ישע וחפים מפשע המוחזקים בעזה, שאותם אתה ביקשת לבקר ואנו ביקשנו מידע אודותיהם, אבל לא.

''הם מוחזקים בצורה מאוד סגורה ואכזרית. אני מעריך את כל עזרתך וסיועך במאמץ הומניטרי זה אל מול אכזריותו של חמאס", הדגיש ראש הממשלה בפני נשיא הצלב האדום.

נתניהו אמר כי הצלב האדום יכול לסייע בהשבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאו''ל, ובהחזרתם של שני הישראלים המוחזקים בעזה על ידי חמאס, ''תוך הפרה של כל הנורמות הבינלאומיות וכל הערכים עליהם הוקם הצלב האדום''.

נשיא הצלב האדום אמר לראש הממשלה, ''אנו כאן באזור מזה זמן רב, וזה אחד מהמבצעים הארוכים ביותר שהיו לנו. יש לנו מנדט מתוקף החוק הבינלאומי אבל תפקידנו הוא גם לסייע לאנשים ולמצוא דרכים פרקטיות, ואני מצפה שוב להזדמנות לטפל בכמה מהאתגרים שכולנו מתמודדים איתם היום ולראות כיצד הצלב האדום יוכל לסייע באתגר זה או אחר''.