ארכיון
ארכיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

עו"ד שרית טוביס, יו"ר ועד העוזרים המשפטיים לשופטים, איימה היום (רביעי) כי העוזרים ייאלצו לפתוח שוב בשביתה ללא הגבלת זמן.

עו"ד טוביס אמרה את הדברים במהלך אסיפת הסברה שקיימו העוזרים המשפטיים תוך כדי שביתת אזהרה בת יום אחד, עליה הכריזו לאור המו"מ התקוע בינם לבין הנהלת בתי המשפט.

טוביס הדגישה כי "לצערנו הנהלת בתי המשפט נוהגת בנו בכוחניות, ועלינו להגיב באותה מטבע. זו דרכה של ההנהלה ולצערי עלינו להיות חזקים כדי להשיג תנאי עבודה בסיסיים. לא נאפשר הקמת דור ב' לעוזרים משפטיים. כולם יתקבלו לעבודה באותם תנאים", הבהירה.

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) התומכת במאבק העוזרים המשפטיים לשופטים הגיעה לכנס ואמרה "מצער שדווקא הנהלת בתי המשפט, האמורה לשמש כמגדלור של צדק בישראל מתעמרת בעוזרים המשפטיים – שהם האנשים הכי מסורים במערכת. קבלת עובדים בתנאים מופחתים של דור ב' מביאה לג'ונגל. הנהלת בתי המשפט הגיעה למו"מ שלא בתום לב, וזה מקומם כי אנחנו בכנסת תומכים במערכת המשפט".

עו"ד אורנה לין המייצגת את העוזרים המשפטיים אמרה בכנס, "הנהלת בתי המשפט מחזיקים את העוזרים המשפטיים כבני ערובה כדי שנסכים להכנסת עובדים חדשים בתנאים גרועים (דור ב'). עו"ד לין הוסיפה: "המדינה מתנהלת שלא בתום לב, וזה חמור".

כזכור, השביתה הקודמת של העוזרים המשפטיים שארכה למעלה משלושה שבועות, הסתיימה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון שקבעה כי על הנהלת בתי המשפט לקיים משא ומתן עם וועד העוזרים המשפטיים לגבי תנאי השכר ובלא כל מגבלה של קציבת כהונה.

מאז, מתקיים משא ומתן מתמשך, כאשר הנהלת בתי המשפט אינה ממהרת לסיימו.

בבתי המשפט ברחבי הארץ מועסקים כ-650 עוזרים משפטיים לשופטים, המסייעים לשופטים בניסוח החלטות ופסקי דין, בניהול התיקים ובחוות דעת מקצועיות. העוזרים, כ-90% מהן עוזרות, מועסקים בחוזים אישיים המתחדשים מידי שנה, עד אשר יסתיים המשא ומתן ובו יקבע חוזה קיבוצי מסודר.