נאום רה"מ בטקס חנוכת מחלף רוזמרין החדש

מהיום 12 דקות יפרידו מכביש המנהרות שבאזור גוש עציון לבין כביש 443. מחלף 'רוזמרין' החדש בדרך בגין בירושלים נחנך היום (חמישי) בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ.

הקמת המחלף החדש, המהווה את סיומו של פרויקט כביש "בגין דרום", הסתכמה בכ-150 מיליון שקלים, וכוללת שני מפלסים ומנהרה באורך של 70 מטרים. המפלס העליון של המחלף ישמש את התנועה עד לרחוב רוזמרין שבדרום ירושלים, ובעתיד ישרת את הקו הכחול של הרכבת הקלה, הצפויה לעבור בציר. המפלס התחתון של המחלף מהווה חיבור ישיר לכביש המנהרות.

מעתה, תהיה האפשרות לחצות את ירושלים בנסיעה רצופה ללא רמזורים, מכביש המנהרות (כביש 60) ועד כביש 443. המחלף ייפתח לנהגים החל מהלילה.

"אני ירושלמי והיום זה יום חג לירושלים ולבנותיה", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו, "את הבשורה הגדולה הזאת שאנחנו מביאים היום אפשר לתמצת במשפט אחד מהתנ"ך: 'עיר שחוברה לה יחדיו'. עכשיו בירת ישראל מחוברת מצפון עד דרום באמצעות הכביש המטופח הזה".

"בנסיעה הרצופה והאסתטית הזאת, שנמשכת דקות ספורות ללא רמזורים - וזה דבר נפלא, אנו חוצים את ירושלים צפון-דרום כעורק חיים מהיר, נפלא, נגיש. הדרך לגוש עציון מתקצרת ואלפי תושבים יכולים להגיע ביתר קלות לירושלים ובחזרה".

"מהפכת התשתיות מחברת בין ערי ישראל, וכמו שאנחנו רואים היא גם מתרחשת בתוך ערי ישראל. זו מהפכה אמיתית, זו מהפכה כלכלית, מהפכה לצמצום פערים, לשוויון הזדמנויות, לשגשוג, לצמיחה. יש לנו מדינה חזקה מאוד, יש לנו מדינה מתקדמת ופורחת, יש לנו מדינה מחוברת. עכשיו אנחנו יכולים להגיד: יש לנו גם בירה יפה ומחוברת, ויחד נמשיך לשמור עליהן, להתגאות בהן", הוסיף נתניהו.

"הכביש שנחנך היום, המחבר בין כביש בגין דרום לכביש המנהרות (כביש 60), יחד עם הרכבת המהירה שעתידה לחבר את ירושלים לתל אביב תוך 28 דקות, וכל שאר הפרויקטים העירוניים והאזוריים, הופכים את העיר ירושלים לירושלים רבתי", אמר שר התחבורה כץ בטקס.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בירך על המחלף החדש שצפוי להקל משמעותית את הנסיעה עבור תושבי דרום העיר ואזור גוש עציון. "סוגיית הפקקים והזמן שעוברים תושבי הגוש היא סוגיה שמעסיקה אותנו יום יום וב"ה גוש עציון נמצאת היום בליבה של מהפכת תחבורתית שהולכת ומתמשכת. אנחנו מברכים על בניית המחלף ומקווים שתנופת הבנייה תלך ותתעצם הן מבחינת תשתיות והן מבחינת יחידות דיור חדשות ופריחת העסקים והתיירות".

יצוין כי משרד התחבורה מקדם בימים אלה גם את פרויקט הרחבת כביש המנהרות בעלות של כ-850 מיליון שקל מכביש בגין ועד צומת אלעזר (כביש 60). מדובר בתוספת של נתיב נסיעה לכל כיוון, ונתיב המיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ).

הרחבת כביש המנהרות נועדה לאפשר להגדיל את קיבולת כלי הרכב החולפים בו, הצפויים כתוצאה מתוספת יחידות דיור המתוכננות בבית שמש, ביתר עילית, צור הדסה והסביבה.

"מחזקים את ירושלים במעשים"