תרגיל
תרגילצילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון האלוף יואל סטריק השעה היום (חמישי) מתפקידו קצין בכיר המשרת בפיקוד בשל עבירת ביטחון מידע שביצע.

הקצין, בדרגת סגן אלוף, משרת בשירות קבע ועוסק בתחום הלוגיסטיקה.

לערוץ 7 נודע כי הקצין הושעה מתפקידו למשך שבועיים, לאור עבירת ביטחון מידע חמורה שבוצעה תחת אחריותו במהלך תרגיל ״אור הדגן״ שנמצא בעיצומו בימים אלה.

בצה״ל מקפידים מאוד על נהלי ביטחון המידע, שהפרה שלהם עשויה לפגוע בביטחון המדינה. בתקופת התרגיל הכלל צה״לי נדרשים המפקדים לנקוט במשנה זהירות הרבה יותר מאשר בתקופת שגרה.

מדובר צה''ל נמסר: ''היום (ה׳) 7 בספטמבר 2017, החליט מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, על השעייתו של קצין בדרגת סגן-אלוף המשרת במפקדת הפיקוד. הקצין הושעה עקב עבירה חמורה על נהלי ביטחון המידע במהלך השתתפותו בתרגיל הגיס הצפוני״.

תרגיל הגיס הצפוני - ״אור הדגן״ הנפרש על פני עשרה ימים, הינו תרגיל ייחודי וחסר תקדים בהיקפו המאפשר שמירה על רמת מקצועיות גבוהה בכלל צה"ל, תוך תרגול הפעלה במצבי לחימה לא צפויים ומשתנים.

התרגול שמורכב מכוחות סדיר ומילואים, הינו בעל חשיבות גבוהה להפעלת הכוחות ברמה הטקטית והאופרטיבית, כאשר במקביל יעסקו הפיקוד והמטה הכללי בתכנון אסטרטגי של המערכה ומהלכיה.

תרגיל הגיס הצפוני נקרא ״אור הדגן" על שמו של אלוף במילואים מאיר דגן ז"ל, לשעבר ראש המוסד, שהיה מפקד תרגיל הגיס שהתקיים בפעם האחרונה בשנת 1998.